|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziHozzám jössz, haver?Roboz Gábor
Épouse-moi mon pote – francia, 2017. Rendezte és írta:
Tarek Boudali. Kép: Antoine Marteau. Zene: Maxime Desprez. Szereplők: Tarek
Boudali (Yassine), Philippe Lacheau (Fred), Charlotte Gabris (Lisa), David
Marsais (Stan). Gyártó: Axel Films. Forgalmazó: Big Bang Media Kft. Szinkronizált. 92 perc.
Családja támogatásának köszönhetően a marokkói Yassine
felköltözhet Párizsba, hogy megvalósítsa az álmait, építésznek tanuljon és
feleséget szerezzen magának, az érzékeny fiatalember azonban elszúrja élete
nagy lehetőségét: kockára teszi, hogy visszaküldik szülőhazájába, ráadásul
kialakulófélben lévő párkapcsolatából is kiugrik. Csak letelepedési engedéllyel
kerülheti el a hazatoloncolást, és új feleségjelölt híján azt teszi, amit
nyilván mindenki tenne az ő helyzetében: megkéri legjobb barátját, hogy
tettesse magát melegnek, és rövid időre házasodjanak össze – ám egy vaskalapos
hivatalnoknak hála ennyire könnyen azért nem ússza meg.
A komikusként dolgozó Tarek Boudali (Babysitting) féltucat szerep után máris
elérkezettnek látta az időt, hogy megrendezze karrierje első filmjét, és három
társával írt produkciója alapján nem voltak különösebben nagy ambíciói.
Bármilyen elvárásokkal is ülünk be egy alig ismert színészeket felvonultató
francia vígjátékra, a Hozzám jössz,
haver? szinopszisa nem árul zsákbamacskát: a film humora tényleg kizárólag
abból táplálkozik, hogy a férfipáros melegnek adja ki magát, és ebből
mindenféle válogatott konfliktusok adódnak. Ez nem az a
fajta film, amelynél érdemes fennakadni az egészet átható homofóbián (hiába
reflektál a problémára a női kulcsszereplő a játékidő felénél, ez sem segít),
sem a szemkidüllesztésre és pofavágásra alapozó színjátszáson, ha egyszer olyan
egzotikumokat is láthatunk, mint a francia Owen Wilson, egy Eiffel-torony formájú
dildó és egy farmerszettes-cowboykendős kiskutya.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|