|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziGyémánthajszaRoboz Gábor
Siberia
– amerikai, 2018. Rendezte: Matthew Ross. Írta: Scott B. Smith. Kép: Eric
Koretz. Zene: Danny Bensi és Saunder Jurriaans. Szereplők: Keanu Reeves (Lucas
Hill), Ana Ularu (Katja), Pasha D. Lychnikoff (Borisz), Boris Gulyarin (Pjotr).
Gyártó: Company Films. Forgalmazó: ADS Service Kft. Szinkronizált. 104 perc.
Hollywoodi
sztárszínészt kelet-európai helyszíneken látni különleges mozinézői örömforrás,
Keanu Reevest legújabb produkciójában ráadásul még oroszul beszélni is halljuk,
akit azonban ezek az összetevők nem csigáznak fel, annak ezúttal be kell érnie
a filmkatasztrófa-turisták kárörömével. A Gyémánthajsza
hivatalos egymondatos szinopszisa mintha akaratlanul is leleplezné, hogy a
száz hosszú percen át tartó produkció mögött gyakorlatilag semmilyen épkézláb
koncepció nem volt: miután egy amerikai gyémántkereskedő orosz társa eltűnik, a
férfi Szibériába utazik, hogy megkeresse, de inkább szerelmi viszonyba kezd egy
nővel.
Amikor
saját regényeinek filmmé adaptálásáról volt szó, Scott B. Smith húsz éve
kimagasló munkát végzett (Szimpla ügy),
tíz éve erős közepest (A romok), a
forrásmű nélküli idei egészestés írásakor azonban mintha mindent elfelejtett
volna a szakmáról. Pályakezdők forgatókönyveire jellemző információadagolási
problémák keverednek hol papírízű, hol bárgyú párbeszédekkel, miközben tényleg
nem túlzás annyival összefoglalni a cselekményt, hogy különböző bűnözők
vadásznak benne valamilyen gyémántra, és ezzel párhuzamosan kialakul egy
jóindulattal is elnagyolt románc. A filmkritikusból lett rendező Matthew Ross
magabiztos noirdebütje (Frank and Lola)
után ezúttal nem vállalt szerepet a forgatókönyvírásban, és Scott alapanyagából
talán még sokfilmes rutinnal sem tudott volna várat építeni. Romantikus
thrillerében még a műfajhibridek szenvedélyes rajongóinak is nehéz bármi
valóban értékelhetőt találni, így nézőként vagy a fent említett örömök
maradnak, vagy a filmnézés halálát jelentő találgatás arról, hogy vajon mi
történhetett a forgatáson.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|