|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziVenomHuber Zoltán
Venom
– amerikai, 2018. Rendezte: Ruben Fleischer. Írta: Scott Rosenberg, Jeff Pinker
és Kelly Marcel. Kép: Matthew Libatique. Zene: Ludwig Göransson. Szereplők: Tom
Hardy (Eddie), Michelle Williams (Anne), Riz Ahmed (Drake), Reid Scott (Dan),
Jenny Slate (Skirth). Gyártó: Marvel Entertainment / Columbia Pictures / Avi
Arad Productions / Tencent Pictures. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 112 perc.
A
pattanásos, mutáló olvasóknak fejlesztett Pókember legizgalmasabb nemezise a
fekete parazita uralta Eddie Brock alakja. A nyáladzó Venom töretlen
népszerűségének titka, hogy a fehér ragacsot lövöldöző Peter Parkernél is
erőteljesebben reflektál a kamaszkor sötét rettenetére. A jó és rossz oldalon
is randalírozó lény a brutális hangulatváltások, a destruktív vágyak és a
nagybetűs éhség karaktere, morbid vagánysággal és irigylésre méltó
magabiztossággal vonzóvá téve.
Az
izgalmas figura a kézenfekvő tinifilmtől a testrablós horroron át a vérbő
szatíráig sokféle feldolgozást elbírna, ám a Marvel felbukkanó logója nem hagy
kétséget a csapásirányt illetően. Igaz, a mainstream képregényfilmek
kremlinológusai feljegyezhetnek néhány fontos apróságot. Kevesebb a
rajongósimogatás és elmarad a romboláspornó, a jogokat birtokló Sony pedig
egyelőre nem csatornázza be a karaktert a piros testvér központi univerzumába.
A
film sok időt szán a szereplők előtörténeteire és minden ízében a régi vágású
hibrid akciókat idézi, csak épp nem a jó értelemben. A B-filmes hangulatokat a
vad szertelenség helyett a következetlen cselekmény- és karakterépítés
szavatolja. A sztori ide-oda ugrál a légből kapott fordulatok között és erővel
próbál érdekes lenni, kevés sikerrel. A Zombieland
sikerreceptjét újrázni most is képtelen Ruben Fleischer a második félidőben
talál csak rá a poénokra, a legtöbb ziccerét sorra kihagyja. A
messiás-komplexusos gonosz Elon Musk alteregójaként működne, a bukott
újságíróba bújó szupererő pedig a sajtó jelenlegi helyzetére reflektálna, de
egy képregény-licensz ma túl értékes nyersanyag a merészebb kilengésekhez. A
gyártó parazitaként szívná ki a stábból az invenciót, az elvárt óvatosság
azonban bénító. Egyedül Tom Hardy hozza a lehengerlő intenzitását és túlnyomórészt
rajta múlik, hogy a film többé-kevésbé szórakoztató.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|