|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziBriliáns válásKovács Kata
Brillantissime–
francia, 2017. Rendezte: Michele Laroque. Írta: Geraldine Aron darabjából
Lionel Dutemple és Benjamin Morgaine. Kép: Kika Ungaro. Szereplők: Michele
Laroque (Angela), Kad Merad (Steinman), Francoise Fabian (Claire), Gérard
Darmon (Georges), Rossy de Palma (Charline). Gyártó: StudioCanal / Nolita
Cinema / Princesse Bell. Forgalmazó: ADS Service. Feliratos. 95 perc.
A
tavalyi év legmenőbb francia női mozija, az Ötven
tavasz nyomdokain járó Briliáns válás
komédiája harsányságban több, eleganciában kevesebb elődjéhez képest, holott a
főszerepet alakító Michele Laroque (Addig
jár a korsó a kútra, A szomszéd)
nem kevésbé karizmatikus színésznő, mint az Aurore-t játszó Agnès Jaoui: ám
túlvállalta magát, amikor – pályája során először – a rendező-forgatókönyvírói
székbe is beleült. Mindkét film egy változó korba lépő, magányos nő
válság-története, női kapcsolatokkal a középpontban, anya-lánya egymásra
találással, és a B-oldal megkezdésének nagy, önreformáló ráébredéseivel.
Laroque ráadásul egy olyan darabot adaptált, amelyben már a színpadon is
szerepelt, a gyöngyvásznon mégsem sikerült valódi mélységet előcsalni az
egyébként meglehetősen banális történetből és figurából. De míg a szomorkásabb Ötven tavasz a melodráma (bár néhány
összetettebb poén révén a szatíra irányába is kacsintgat), addig a Briliáns válás végig habkönnyű vígjáték.
Angela
ragyogó és csinos felső-középosztálybeli nő, akit karácsony napján egyszerre
hagy faképnél a férje egy fiatalabbért és a nagykamasz lánya az önállósodás
jegyében, majd néhány kerülőút után minden szakmai dilemmától mentes szerelmi
kapcsolatba keveredik nem épp karizmatikus terapeutájával, a tökéletesen
súlytalan mellékszálakon pedig egy excentrikus legjobb barátnő, egy új barát, a
narcisztikus édesanya és a család cuki labradorja terelgeti egy boldogabb élet
felé. A menopauzával újrakezdő nők történetei a moziban általában az érdekes
színészi alakításoknak köszönhetik főbb érdemeiket (mint a legismertebb példák,
az Egyszerűen bonyolult Meryl
Streeppel, vagy a Minden végzet nehéz
Diane Keatonnal) – a Briliáns válást
pedig éppen ennek hiánya sorolja a feledhető francia komédiák közé.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|