|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziHotel Transylvania 3: Szörnyen rémes vakációVarga Zoltán
Hotel
Transylvania 3: Summer Vacation – amerikai, 2018. Rendezte: Genndy Tartakovsky.
Írta: Michael McCullers és Genndy Tartakovsky. Zene: Mark Mothersbaugh. Gyártó:
Columbia Pictures / MRC. Gyártó: InterCom. Szinkronizált.
97 perc.
Vakációra
megy a Drakula család: nem vicc kezdődik így, hanem a hat éve startolt Hotel Transylvania-animációk legfrissebb
felvonása, amelyben a szörnyfogadót üzemeltető erdélyi vámpírgrófot viszi és
kíséri kikapcsolódni nem csak szűkebb családja, de valamennyi híres-neves
monstrumtársa, akiket az előző részekben megismerhettünk. Ám a luxushajóra
helyezett szörnyparti nem csupa móka és kacagás, a kalandokból az érzelmi szál
éppúgy nem hiányzik, mint a veszedelmek elhárítása, sőt a kettő
összekapcsolódik: Drakula azzal a hölggyel „dingel” (azaz belehabarodik első
látásra), aki dédapja örökébe lépve elpusztítani készül a szörnyeket.
Minthogy
a Hotel Transylvania 3-nak már nem
kell bíbelődnie a szörnykarikatúrák jellemzésével, és a főellenség, a Bram
Stoker-örökségből előlépő Van Helsing fölvezetését is lezavarja a nyúlfarknyi,
ám annál pörgősebb prológusban, többnyire felesleges kitérők nélkül arra
koncentrálhat, ami eddig is a sorozat erőssége volt: a fergeteges tempóban
szervírozott vizuális humorra. Genndy Tartakovsky, a groteszk infantilizmust az
abszurd komédiával összeboronáló Dexter
laboratóriuma-tévészéria szülőatyja jegyzi az új részt is, melynek laza
cselekményvezetése minden eddiginél nyilvánvalóbban szolgál puszta ürügyként az
epizodikus gegek felfűzésére – és éppen ezért (no meg a Drakulát szinkronizáló
Adam Sandler jellegzetes kelléktárának visszafogott alkalmazásáért) üdítőbb az
összkép, mint az előzmények esetében. A Hotel
Transylvania 3 könnyedén helyez egymás mellé Magritte-festményt idéző figurákat
és ógörög eredetű motívumokat, pompás Szörnyecskék-paródiát
és holdfényes kirándulást a lakatlan szigeten – a táncparketten parádézó, a
tenger mélyén lubickoló vagy éppen ezer veszély elől menekülő szereplők
hiperaktív mozgásformái pedig mindvégig mívesek és mulatságosak.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|