|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziBőrpofaKovács Marcell
Leatherface – amerikai, 2017. Rendezte: Alexandre Bustillo és Julien Maury.
Írta: Tobe Hooper és Kim Henkel karakterei alapján Seth M. Sherwood. Kép:
Antoine Sanier. Zene: John Frizzell. Szereplők: Stephen Dorff (Hal), Lili
Taylor (Verna), Sam Strike (Jackson), Vanessa Grasse (Lizzy), Finn Jones
(Sorrel). Gyártó: Campbell Grobman Films / Mainline Pictures / Millenium
/Lionsgate. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 90 perc.
Láncfűrésszel kaszabolja le védtelen áldozatait és a lenyúzott arcbőrükből
szabott förtelmes maszkban parádézik – mi mégis kedveljük őt. Több ez a
szörnyek iránt érzett perverz vonzódásnál, Bőrpofával együtt érzünk. Látjuk
benne a szellemi sérült, beszédfogyatékos óriáscsecsemőt, aki a világ rémségei
elől a családja körében keres oltalmat, hogy feltétel nélküli ragaszkodását
kihasználva épp szerettei tegyék brutális gyilkológéppé. A Texasi láncfűrészes mészárlás és a sikere nyomán készült
folytatások nem magyarázták túl a karaktert, de a közönség kedvenceként Bőrpofa
nem kerülhette el, hogy egy kifejezetten róla szóló film részletesen elmesélje
az élettörténetét. Nem is ez az első alkalom, a jó tíz éve Michael Bay
produceri felügyeletével készült A kezdet
is erről szólt. A mostani változat felülírja az ott megismert sztorit, de abban
mindkettő egyezik, hogy a kegyetlen mészárossá lett Bőrpofa a körülmények
áldozata.
Az új film Bustillo és Maury, A
betolakodóval elhíresült francia rendezőpáros munkája. Mellette szól, hogy
igyekszik szakítani az immár nyolc filmet számláló széria unalmas kellékeivel,
és az őrült szerelmesek ámokfutása típusú filmek road movie-s cselekményét
ötvözi a tanyasi kannibál hagyománnyal. Egy ilyen vállalkozás sikere a régi és
az új kényes egyensúlyán múlik. Az alkotókat most érezhetően jobban érdekelte
az újítás igénye, mint a nemes Tobe Hooper-i tradíció, az elmegyógyintézetből
megszökött fiatalok közül a szerelmes pár játssza náluk a főszerepet, Bőrpofa
és a Sawyer-família sztorija inkább csak háttérként szolgál. Bustillo és Maury
a sokkoló erőszak mesterei, akik a hangsúlyokat a kiontott vér mennyiségével
mérik. A szerelmesek X-kategóriás korhatár-besorolást kiérdemlő, nekrofíliával
kacérkodó ágyjelenetet kapnak tőlük, Bőrpofa viszont csak a szokásos fűrészelést.
Annyi baj legyen, a közönség elesettekért dobogó szíve továbbra is az övé.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1 átlag: 6 |
|
|
|
|