|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziSokkal több, mint testőrLovas Anna
The Hitman’s Bodyguard –
amerikai, 2017. Rendezte: Patrick Hughes. Írta: Tom O’Connor. Kép: Jules O’Loughlin.
Zene: Atli Örvarsson. Szereplők: Ryan Reynolds (Bryce), Samuel L. Jackson
(Darius), Salma Hayek (Sonia), Gary Oldman (Dukovich), Elodie Young (Amelia).
Gyártó: Millennium Films / Skydance Media. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 118 perc.
A Deadpool pofátlan anti-szuperhősének hatalmas sikerű alakítása óta
felfelé ívelő, ám a „tripla A-besorolású” sztárstátusznak még csak sarokról
integető Ryan Reynolds és a „mothefucker”-t saját nyelvként használó Samuel L.
Jackson leszerződtetése a Sokkal több
mint testőrbe a maximum volt, amit a produkciós cég tehetett a filmért.
Kár, hogy ennél több nem nagyon történt az ausztrál Patrick Hughes (Red Hill,The Expendables 3.)
akciófilm-rendező idei nagyjátékfilmjében.
Önparódiának (is) szánt,
eltúlzott akciójelenetek és nevetségessé tett romantika kíséri két
főszereplőnket; a rakétavetők között könnyűszerrel átszlalomozó,
pofátlanságában is szerethető bérgyilkost, és a védelmére állított hajdani
elit-, ám mostanra lecsúszott testőrt. Kettősük egy fehérorosz diktátor gyilkos
hadjárata elől menekülve szelik át Európa nyugatibb felét: miközben
megpróbálják néhol tényleg nevettető, néhol inkább csak kínos poénok között nem
kinyírni egymást, közösen megválaszolják az élet nagy kérdéseit, legyen szó
erkölcsről, a jó és a rossz viszonyáról, vagy a szerelemről. Persze sosem túl
komolyan, nehogy elbillenjen a mérleg nyelve a minidrámák felé az akció
helyett, plusz a film készítői a korlátozott költségvetést kihasználva a létező
összes, emberi transzportálásra alkalmas eszközre ráültethessenek egy
kaszkadőrt, aki karambolozik, zuhan, robban, vagy éppen motorcsónakon száguld
végig az amszterdami kanálisokon. Bár a Ryan Reynolds és Samuel L. Jackson
között meglepően jól működő kémia végig kitart a majdnem kétórás játékidőn, még
ez a se veled-se nélküled bromance sem segít megfeledkezni a semmitmondó
történetről, a jelentéktelen mellékszereplőkről (kivéve talán a bérgyilkos
feleségét alakító Salma Hayeket) és a bugyuta humorról.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 2 átlag: 7.5 |
|
|
|
|