|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziÚjra otthonAlföldi Nóra
Home Again – amerikai,
2017. Rendezte és írta: Hallie Meyers-Shyer. Kép: Dean Cundey. Zene: John
Debney. Szereplők: Reese Witherspoon (Alice), Nat Wolf (Teddy), Lake Bell
(Zoey), Candice Bergen (Lillian), Michael Sheen (Austen). Gyártó: Black Bicycle
Entertainment. Forgalmazó: Big Bang Media. Szinkronizált.
97 perc.
A tévéreneszánsz és az
online-streamelés létezése valóságos áldás, ám üröm a tapsikoló örömben, hogy
kisképernyő uralma alatt nagy múltú műfajok kerülnek talán örök kisképernyős
száműzetésbe a nagyvászonról. A mozi- paradicsomból kihullófélben lévő zsánerek
egyike a romantikus komédia, igaz a műfajt korántsem kell félteni, hiszen a
pihepuha kanapék és rágcsálnivalóval teli spájzok tőszomszédságában igazi
otthonra lel, ahol maximális gondoskodással tudja szórakoztatni a közeget,
amelynek teremtetett.
Örömünnep tehát ha egy
igazi minőségi romkom vásznat ér, főleg, ha olyan, mindenki által szeretett
cukiság királynő tér vissza – pár évnyi indie kiruccanás után –, mint Reese
Witherspoon. Azonban az Újra otthon
rendezője Hallie Meyers-Shyer (Nancy Meyers producer lánya) sajnos vélhetően
maga se tudja, hogy mi keresnivalója van egy negyvenes újdonsült szingli-mami
csöppet kusza sztorijában. Meyers-Shyer elsőfilmesként ugyan képes arra, hogy
egymás után rakjon jeleneteket és párbeszédeket adjon szereplői szájába – ám
érezhetően belegabalyodik a saját ágas-bogas, az egymondatos ismertető alapján
szaftos ezredfordulós francia művészfilmnek ígérkező cselekményébe. Pedig az
alapkonfliktus izgalmas: a frissen elvált kétgyermekes volvós-anyuka egyszer
csak otthonába fogad három fiatal, feltűnően jóképű filmes suhancot, sőt, mi
több, az egyikkel még egy kis románc is bimbózik. Ám mindeközben a másik két
gavallér is kicsit szerelmes lesz az újdonsült pótanya figurába, és mindennek
tetejébe az exférj is felbukkan, hogy további érzelmi viharokat okozzon. A
viharok elmaradnak, de még csak félreértések se támadnak sehol. Az Újra otthon sajnos pont az a film amiből
a szemérmesség, a zavaros vagy butuska motivációk és a kötelező klisék miatt
pont akkor illan el minden izgalomfaktor, amikor a vödör popcorn és a
desszertnek szánt gumicukor is elfogy.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 2 átlag: 7.5 |
|
|
|
|