|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziIsten hozott Németországban!Barkóczi Janka
Wilkommen bei den
Hartmanns – német, 2017. Rendezte és írta: Simon Verhoeven. Kép: Jo Heim. Zene:
Gary Go. Szereplők: Heiner Lauterbach (Richard), Senta Berger (Angelika),
Florian David Fitz (Philip), Eric Kabongo (Diallo), Elyas M’Barek (Berger),
Palina Rojinksi (Sofie). Gyártó: Sentana Filmproduktion / Wiedermann &
Berg. Forgalmazó: ADS Service. Feliratos.
116 perc.
Mi másról szólhatna az
év eddig legsikeresebb filmje Németországban, mint az egyre nyomasztóbb menekültválságról.
Ez az, amiről mindenkinek van véleménye, amivel kapcsolatban a nagy többség
bármikor örömmel kioktat másokat, és amit szinte lehetetlen ilyen vagy olyan
érzelmek nélkül, hideg fejjel végiggondolni. Simon Verhoeven merészen beleáll a
témába és addig csavargatja a romkom kliséket, míg sikerül egy színét és
fonákját felvillantó, helyenként meglepően humoros vígjátékot rendeznie.
Hartmannék, a
jólszituált müncheni család, hirtelen felindulásból magukhoz vesznek egy fiatal
afrikai menekültet a közeli befogadó állomásról. Az idegen minden értelemben
megszínesíti életüket, pláne, hogy a filantróp lendülettől hajtva kevésbé kell
saját neurózisaikkal szembesülniük. Míg a pincébe beszállásolt, szelíd
házikedvencként kezelt Diallo boldogan nyírja a kerti sövényt, az anya
alkoholproblémáitól, a családfő a kapuzárási pániktól, fiatal felnőtt gyerekeik
pedig rossz beidegződéseiktől próbálnak szabadulni. A remek színészek, Senta
Berger, Heiner Lauterbach, Palina Rojinski, többnyire sikerrel egyensúlyoznak a
bumfordi gúny és a túlhajtott politikai korrektség irritáló végletei között, de
a dolguk nem egyszerű. A viccesen pergő, ironikus dialógok és a multikulti
helyzetkomikum sem fedhetik el teljesen azokat a beidegződéseket, melyek az
európai civilizáció lényegéhez tartoznak. Az Isten hozott Hartmannéknál nézettsége rekordokat döntöget, mert a
napos oldalát mutatja meg valaminek, ami egyébként igazi tragédia. Kár, hogy a
film tényleges társadalmi hatásáról nincsenek a jegyeladási statisztikákhoz
hasonló, pontos adataink.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 2 átlag: 8.5 |
|
|
|
|