|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziAnnabelle 2: A teremtésCsiger Ádám
Annabelle: Creation –
amerikai, 2017. Rendezte: David F. Sandberg. Írta: Gary Dauberman. Kép: Maxime
Alexandre. Zene: Benjamin Wallfisch. Szereplők: Talitha Bateman (Janice),
Stephanie Sigman (Charlotte nővér), Lulu Wilson (Linda), Miranda Otto (Esther),
Anthony LaPaglia (Mullins). Gyártó: New Line Cinema / The Safran Company.
Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált.
110 perc.
David F. Sandberg (Amikor kialszik a fény) filmje egyszerre
spinoff-ja a Démonok között-duológiának, folytatása a 2014-es Annabelle-nek és egyben eredettörténete
is, amelyek közül az utóbbi a domináns, ugyanis stílszerűen régisulis horrorról
van szó, aminek legközelebbi rokona talán Dario Argento Sóhajokja. A negyvenes években járunk, a helyszín egy árvaháznak
kiadott tanya a semmi közepén. Egy babakészítő és felesége elvesztették
gyermeküket, majd pár évvel később egyfajta helyettesítésként elszállásolnak
féltucat fiatal lányt és nevelőnőjüket, akik mintha a „Sóhajok anyjának”
balettiskolájába csöppentek volna, csak éppen boszorkányok helyett a halott
gyermek szelleme kísérti őket a címszereplő baba képében. A ház úrnője
ugyancsak több alkalommal eszünkbe juttatja Argento filmjének fő antagonistáját:
a feleség elbaldachinozott ágyban rejtőzik a külvilág elől, később pedig két
lány halálra rémül, amikor lefekvés előtt, a paplan alatt sutyorogva viccesen
megidézik őt (kísértetiesen hasonló módon a Suspiria
hálótermi jelenetéhez, amely a „Sóhajok anyjának” belépője is egyben).
A film stílusában is
retró, meglepően kevés benne az olcsó CGI-jal odakent ijesztgetés és ahhoz
társuló fülsiketítő hangeffekt, helyette a rendező kameramunkával és
hangvágással kelt baljós atmoszférát. Az Annabelle
2-nek akadnak egyszerre váratlan és merész fordulatai, például a felénél
főhőst cserél, és meglehetősen sok karakterrel dolgozik, akik javarészt nők.
Annak, hogy nincs egyetlen fő protagonistája, persze hátrányai is vannak,
például a finálé konfrontációjában kevésbé érdekli a nézőt a karakterek sorsa.
Cserébe Sandberg alkotásának meglepően jó a humora, ami a kortárs hollywoodi
horror átlagszínvonala felé emeli a rémfilmes dolgozatot.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 2 átlag: 6.5 |
|
|
|
|