|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
Mozi6,9 a Richter-skálánBarkóczi Janka
6.9 pe scara Richter –
román-bolgár, 2016. Rendezte és írta: Nae Caranfil. Kép: Vivi Dragan Vasile.
Szereplők: Laurenţiu Bãnescu (Tony), Maria Obretin
(Kitty), Teodor Corban
(Apa). Gyártó: Cinema-Film H.I.P.
Forgalmazó: Vertigo Média. Feliratos.
116 perc.
Tony, a közepesen
tehetséges, mellőzött színész minden erejével a nagy kiugrásra készül.
Címszerepet kapott az Orfeusz és Euridiké történetéből készült bárgyú
musicalben, ahol a színházigazgató szeretőjéből lett hisztis primadonna mellett
végre megmutathatja, hogy mire képes. A próbák jól indulnak, de a férfi egyre
nehezebben tud a karrierjére koncentrálni, mert közben fenekestül felfordul a
magánélete. Feleségével egy kisebb földrengést követően új otthonba költöznek,
amit a depresszióval és önértékelési zavarral küzdő asszony rendez be. Míg
Kitty a feng shui előírásainak
megfelelően dekorálja a lakásban a „hírnév-sarkát”, a férj felfedezi, hogy nem
kötöttek túl jó üzletet, mert az épület szerkezete egy következő földrengést
már nem bírna ki. Az ingatlan mellett házasságuk alapjai is rogyadoznak, a
helyzetet pedig súlyosbítja, hogy váratlanul Tony rég nem látott apja is
feltűnik, aki náluk kíván tölteni néhány éjszakát.
Nae Caranfil (Közelebb a holdhoz, A többi néma csend)
filmje rutinból hozza a román újhullám minden stiláris erényét, emellett
azonban nem mutat sok eredetiséget. Kiváló színészek (Laurenţiu Bănescu, Maria
Obretin, Teodor Corban) replikáznak egymásnak a sokaknak ismerős kispolgári
helyzetekben, elrajzolt karakterek, finom irónia és remek dialógok
szórakoztatják a nézőt. A nőcsábász papa, a szerencsétlenkedő fiú és a
neurotikus feleség jeleneteit egy lehetséges természeti katasztrófa szürreális
képei lazítják, azonban a kettős szerkezet a film háromnegyedénél kifullad,
többé nem köti le a figyelmünket. Kevesebb fordulat, kevesebb mellékszereplő,
kevesebb álomkép ebben az esetben több lett volna, mert így bármilyen jókat
kacagunk is közben, a végére valahogy nem áll össze semmi.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 3 átlag: 7 |
|
|
|
|