|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziSully – Csoda a Hudson folyónBenke Attila
Sully
– amerikai, 2016. Rendezte: Clint Eastwood. Írta: Todd Komarnicki. Kép: Tom
Stern. Zene: Christian Jacob. Szereplők: Tom Hanks (Chesley ‘Sully’
Sullenberger), Aaron Eckhart (Jeff Skiles), Laura Linney (Lorraine), Sam
Huntington (Jeff Kolodjay). Gyártó: FilmNation / Malpaso Production / Village
Roadshow Pictures / RatPac. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 96 perc.
A
színész Clint Eastwood Gran Torino
című bűndrámájával elbúcsúzott a nagyvászontól, rendezőként viszont nem
hajlandó letenni a lantot. Túl a nyolcvanon Eastwood testileg-lelkileg még
mindig fitt, ám sajnos kései filmjei betegeskednek, így a legutóbbi Amerikai mesterlövész is, melyet bár
tisztességesen levezényelt a fakó lovas, de a színész-rendező legjobb munkáival
(Nincs bocsánat, Tökéletes világ) ellentétben a kétes közel-keleti akcióiról hírhedt
amerikai patrióta, Chris Kyle története valódi emberi dráma helyett
propagandaízű hőseposzra sikeredett.
A
2009-es januári légikatasztrófáról, illetve a repülőt vezető kapitányról,
Chesley Sullenbergerről szóló Sully-val
vannak hasonló problémák, de a veterán rendező ezúttal közelebb került egykori
önmagához. Clint Eastwood legújabb drámájában az emlékezés logikája szervezi a
cselekményt, mely a katasztrófa utáni hivatalos vizsgálattal és a címszereplő
krízishelyzetben meghozott döntésével foglalkozik. Így Sully gondolataival
együtt kavarognak múlt és jelen képei, Eastwood időfelbontással és szubjektív
víziókkal teszi átélhetővé és nem utolsó sorban feszültté a hírekből ismerhető
valós történetet.
Ám a Sully Clint Eastwood kései filmjeire
jellemző módon egyfelől túl szájbarágós, nem bízik nézője intelligenciájában,
másfelől pedig Eastwood képtelen Sully-ból, első tisztjéből, Jeffből és a
vizsgálóbizottság tagjaiból emberi karaktert faragni. Akárcsak az egykori
westernhős leggyengébbnek tartott westernfilmjében, a Fakó lovasban, Jó és Rossz küzd a leegyszerűsített, populista
hangvételű Sully-ban is, csak
fegyverforgatók helyett itt Tom Hanks és Aaron Eckhart „hétköznapi hősei” és
lelketlen bürokraták típusfigurái szópárbajoznak.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 3 átlag: 6.67 |
|
|
|
|