|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
DVDA sas és a sárkányGéczi Zoltán
Tian jiang xiong
shi/Dragon Blade – kínai, 2015. Rendezte: Daniel Lee. Szereplők: Jackie Chan,
John Cusack, Adrian Brody, Peng Lin. Forgalmazó: Gamma Home Entertainment. 127
perc.
Különös hibrid Daniel
Lee filmje: a szakmai képességeit egyébiránt már számos alkalommal bizonyított
rendező (14 Blades, Three Kingdoms) ezúttal egy kelet-nyugat
történelmi crossover-eposzt készített, amelyhez nemzetközi sztárgárdát (Jackie
Chan, John Cusack, Adrian Brody) szerződtettek a kínai producerek. A messze
keletre vetődött római légió és a Selyemút felügyeletével megbízott katonai
helyőrség története az író–rendező szándéka szerint a testvériségről, a
kultúrákon és politikai érdekeken felülemelkedő emberségről és hősiességről
zeng ódát, ám a dermesztően alulírt, a bugyutaságig egyszerű dramaturgiai
megoldásokkal és sükebóka dialógusokkal terhelt forgatókönyv gyilkos béklyóként
fojtja meg a mozit. A roskatag cselekményt sűrűn tagoló harci jelenetek voltaképpen
gondosan koreografált, gyors, dinamikus, sőt, megkockáztatom: a homlokegyenest
különböző fegyverzetekből és harcmodorokból adódóan akár eredetinek is
nevezhető összecsapások, a nézőben mégis kétségek ébrednek; John Cusack és
Adrian Brody személyétől, színészi karakterétől szembeszökően idegen a
harcedzett római kardforgatók szerepe, Jackie Chan pedig, és ezt időszerű volna
végre belátni, menthetetlenül kiöregedett az ilyesféle karakterekből. Eme
disszonanciát a kínai harcművészeti filmek új hullámára jellemző módon
kimunkált díszletek, a nívós operatőri munka vagy a színvonalas vágás sem
oldhatja fel – aligha véletlen, hogy a nyugati filmforgalmazásban
elhanyagolhatóan csekély bevételekre tett szert A sas és a sárkány, miközben a kínai piacon kirívóan magas, 121
millió dolláros bevételt fiadzott.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 20 átlag: 5.15 |
|
|
|
|