|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziTámadás a Fehér Ház ellen 2. - London ostromaAndorka György
London Has Fallen – amerikai, 2015.
Rendezte: Babak Najafi. Írta: Katrin Benedikt, Christian Gudegast. Kép: Ed
Wild. Zene: Trevor Morris. Szereplők: Gerard Butler (Banning), Aaron Eckhart
(Asher), Morgan Freeman (Trumbull), Jackie Earle Haley (Mason), Angela Bassett
(Jacobs). Gyártó: Millennium Films / LHF Film. Forgalmazó: Big Bang Média. Szinkronizált. 99 perc.
Ha van tanulsága a London ostromának, az minden bizonnyal
az, hogy a Drágán add az életed!
nyolcvanas évek végén megtalált csodareceptje, amely a helyszín variálásával bő
egy évtizedig kiapadhatatlan forrást biztosított mára klasszikussá érett akciófilmek
sorának, még akkor is bombabiztos Jolly Jokerként működik, ha nagyon igyekeznek
elbaltázni. A bárgyúságban előzményére és Emmerich vonatkozó dolgozatára is
rálicitáló műalkotás az a fajta zászlólengető amerikai revans-fantázia, amiről
azt hittük, rég eljárt felette az idő, de a több száz(!) rosszfiút igénylő,
teljesen elrugaszkodott terrorista-mesterterv és a sokaknál bizonnyal fejfájást
okozó ideológiai maszlag ellenére bőven nézhetővé teszi a felesleges sallangok
nélküli, tökéletesen formulakövető cselekmény, valamint Butler és Eckhart
mostanra összeérett buddy-párosa.
Utóbbiak ezúttal közösen kényszerülnek macska-egér játékba a városnyira
kitágított színtéren – a humoruk ugyan száraz és a kelleténél szórványosabb, de
azért működik a kémia. A megbízható menetrend szerint érkező tűzharcoknak és
henteléseknek köszönhetően az adrenalinszintre nincs panasz, az egészségesen
rövid játékidő alatt a legtöbb suspense-t azonban ezzel együtt is az a jelenet
tartogatja, ahol az Angela Merkel-alteregó a nyugati vezetőket kiiktató
nagyszabású merénylet előtt testőre intése ellenére magához enged egy virággal
kedveskedő kislányt. A zsánerélvezetek kopója egyszerre szagot fog: csak nem
otromba, bár adekvát metafora következik ettől a nyolcvanas évekből előlépett,
minden politikai korrektségtől mentes filmlektűrtől, amiben az ügyeletes
McLane-klón kreatív neologizmussal „Faszomisztánnak” titulálja a bajkeverők
földjét? Báránybőrbe bújt farkasoknak nyitunk ajtót a humanizmus jegyében,
visszhangzik a súlyos üzenet a rágcsától percegő széksorok között (Donald Trump
a levegőbe bokszol a háttérben)? Lelőjük a poént, bár ez utóbb csupán vörös
heringnek bizonyul.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 7 átlag: 4.57 |
|
|
|
|