|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziA boldogság titkaTeszár Dávid
El
misterio de la felicidad – argentin, 2015. Rendezte: Daniel Burman. Írta:
Sergio Dubcovsky és Daniel Burman. Kép: Daniel Ortega. Szereplők: Guillermo
Francella (Santiago), Fabián Arenillas (Eugenio), Inés Estévez (Laura), Sergio
Boris (Sergio). Gyártó: BD Ciné / Total Entertainment / Telefe. Forgalmazó:
Cirko Film Kft. Feliratos. 92 perc.
Latin-Amerika
Woody Allenje, Daniel Burman keserédes, értelmiségi
családtörténet-trilógiájával (A Messiásra
várva, Elveszett ölelés, Családjog) szerzett nemzetközi
ismertséget a 2000-es évek derekán és azóta is a családi viszonyok érzékeny
argentin vászonfestője – ezt hol komorabban (Üres fészek), hol pedig vidámabban teszi (All in). Legutóbbi, 2014-es keltezésű alkotása, A boldogság titka egy buddy movie-alaphelyzettel indít (két
középkorú, legendás jó barát közös üzletet vezet, állandóan együtt töltik az
időt és a legapróbb gesztusokból is értik egymást), az egyik üzlettárs
rejtélyes eltűnésével azonban már a játékidő elején romantikus komédiába vált,
amikor is a feleség ugrik be bizniszbe a nőtlen CEO mellé. Burman rafinériája
azonban nem áll meg itt, ugyanis a kedélyes banalitások mentén lényegbevágó
egzisztenciális és identitásbeli kérdéseket tesz fel, amelyek megválaszolása a
mindenkori nézőt terheli. Valóban ismerjük a hozzánk legközelebb álló
embereket? Amennyiben nem, akkor önmagunkat vajon mennyire látjuk tisztán? A
hoppon maradt, hisztériás feleség és az autópilóta üzemmódban működő
üzletvezető-barát egymással versengve próbál választ találni ezen talányokra,
miután egy szempillantás alatt szertefoszlik több bénító erejű, önnön életüket
eddig túszul ejtő tévképzetük. Burman szerint a másiktól elidegenedés origóját
az önmagunktól elidegenedés jelöli ki. A nyomtalanul eltűnt úriember felkutatására
szervezett magánakció ekként önkutatási akcióvá válik, és ezen mindkét
főszereplő őszintén megrökönyödik. A
boldogság titka a címe ellenére egyáltalán nem felszínes romantikus
limonádé – éppen ellenkezőleg: amolyan taoista ihletettségű, meghökkentően
bölcs dramedy az önismeret
hiányosságairól és a szabad akaratunkból magunkra rántott tévképzet-kaloda
kellemetlen hatásmechanizmusáról.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 37 átlag: 5.38 |
|
|
|
|