|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziCsak azért is szerelem!Vajda Judit
Goodbye to All That - amerikai, 2014. Rendezte és írta: Angus MacLachlan. Kép: Corey Walter. Szereplők: Paul Schneider (Otto), Melanie Lynskey (Annie), Heather Graham (Stephanie), Audrey P. Scott (Edie). Gyártó: Epoch Films / RC Pictures. Forgalmazó: ADS Service. Szinkronizált. 85 perc.
Úgy tűnik, a szerencsétlenkedő Bridget
Jones-ok világában a férfi csak szuperhős lehet: ritka madár a vásznon a lúzer
szingli pasi. Ha nagy ritkán mégis felbukkan egy-egy alkotás hőseként, akkor is
általában független filmekben és jórészt frissen elhagyott-becsapott férjként
jelenik meg (Egy férfi naplója, Napos oldal, Jeff, aki otthon lakik). Nincs ez másként Angus MacLachlan rendezői
debütálásával sem, ami egy hétköznapian boldog élet idilli töredékeinek
felvillantása után rögtön belecsap a lecsóba. A mit sem sejtő Ottóval együtt a
néző is meglepetve értesül róla, hogy ami egy 8 éves kislánnyal megspékelt
szeretetteljes házasságnak tűnt, az az egyik félnek már nem felel meg, és
váratlanul kilép belőle. A magára hagyott főhős először megpróbálja megérteni a
történteket, majd amikor kiderül, hogy ebben (ex)neje nem partner,
kénytelen-kelletlen elkezd megismerkedni az agglegényélet kiváltságaival, azaz
elsősorban a testi örömökkel.
Valami különös varázslat (esetleg a
forgatókönyv hibája) folytán Ottónak nem kell elszánt puncivadászatba kezdenie
– a kiéhezett, kívánatosabbnál kívánatosabb nők szinte mind maguk találják meg.
Mindebből úgy tűnhet, hogy egy pergő cselekményű, céltudatos romkommal állunk
szemben, de a Csak azért is szerelem!
egyrészt nem dönti el, hogy vígjáték vagy dráma akar-e lenni, másrészt a
szexuális habzsolásokat bemutató epizódokat nézve egyszerűen képtelenség
eldönteni, miről is kíván szólni. Van benne ugyan egy-egy jól eltalált jelenet
és figura (például a válás „bejelentetése” a pszichológussal vagy a saját
magára mániákusan teljes nevén hivatkozó szentfazék nimfomániás), de az egész
valahogy cseppfolyós, nem áll össze. Ennek köszönhetően ha más nem is, az
értetlenség átjön, amit a főhős érezhetett, amikor felesége mindenféle
magyarázat nélkül elhagyta.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 81 átlag: 5.57 |
|
|
|
|