|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziÉn, FrankensteinSepsi László
I,
Frankenstein – amerikai, 2014. Rendezte: Stuart Beattie. Írta: Kevin Grevioux.
Kép: Ross Emery. Zene: Reinhold Heil és Johnny Klimek. Szereplők: Aaron Eckhart
(Adam), Yvonne Strahovski (Terra), Bill Nighy (Naberius), Miranda Otto
(Leonore). Gyártó: Lakeshore Entertainment / Sidney Kimmel Entertainment.
Forgalmazó: A Company Hungary. Szinkronizált.
92 perc.
A gyakran másodlagos frissességű
alapanyagokból dolgozó alsó-hollywoodi alkotók előszeretettel nyúlnak a
feltámasztás hálás témájához, Ed Woodtól Stuart Gordonig újra és újra felmondva
a kudarcra ítélt teremtés torokszorító tanmeséjét. A költségvetési okok miatt
eleve trükkös újrahasznosítási metódusokra (egy félholt színész innen, némi
stock footage onnan) kényszerült low-budget
filmgyártókhoz képest a hatvanötmillió dolláros költségvetéssel és néhány
középkategóriás névvel (Eckhart, Nighy) megtámogatott Én, Frankenstein komoly lépéselőnnyel indult ugyan, de végül csupán
az akciójelenetek magas számával tud ráígérni szegénysori társaira.
Az eddig főképp
forgatókönyvíróként ténykedő Stuart Beattie a Van Helsing és az Underworld-széria
üledékeiből tákolt össze egy főképp az urbán gótika vizuális közhelyeire
(nyirkos macskakövek, toronyórák és vízköpők) épülő, eredetileg képregénynek
szánt nagyvárosi fantasyt, amelyben Frankenstein esztétikusan sebhelyes
teremtménye belecsöppen a Menny és a Pokol évszázados gerillaharcába. A legjobb
Ed Wood-opuszokhoz hasonlóan az Én,
Frankenstein világát is a teremtéskényszer fogja egybe (egy felettébb
gazdag démon ismételné meg nagy tételben Frankenstein istenkísértését), de az
összehordott darabkákat még Beattie a korábbi rendezésében már megvillantott (Tomorrow, When the War Began) vizuális
érzéke sem képes életre kelteni. A képregény-paneleket imitáló beállítások és a
verekedések közt a nézőre zúdított verbális információk a játékidő végére sem
teremtik meg egy autentikus fantasy-univerzum illúzióját, ehelyett mintha egy
tucatszéria duplaepizódja peregne a vásznon, amiben minden karakter és
konfliktus kínosan ismerős. Az összefércelt filmtest a belépumpált milliók
ellenére is csak egy kupac végtag marad a műtőasztalon.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 416 átlag: 5.45 |
|
|
|
|