|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
DVDMűkincshajszaGéczi Zoltán
Sap ji sang ciu/Chinese
Zodiac – kínai, 2012. Rendezte: Jackie Chan. Szereplők: Jackie Chan, Oliver
Platt, Qi Shu. Forgalmazó: Universal. 109 perc.
Jackie Chan számára elfogadhatatlan a
visszavonulás gondolata; teljes felnőtt életét a filmszakmában töltötte, vagy
forgatást készített elő, vagy kamera előtt dolgozott, vagy filmet promótált,
szívét és lelkét, számos alkalommal vérét is adva a szórakoztatás szent
ügyéért. A 2000-es években bemutatott, komolyabb hangvételű produkciók (Shaolin, 1911) után, immáron hatvanhoz közeledvén idézte meg a hosszú
karrierje egyik csúcsát jelentő Istenek
fegyverzete-sorozatot, miközben produkciós világrekordot állított fel: a Műkincshajsza kreditlistáján nem
kevesebb, mint tizenöt alkalommal kerül említésre a neve, íróként, rendezőként,
főszereplőként, akciókoreográfusként, zeneszerzőként s még megannyi poszton
tett számottevő erőfeszítéseket az ily módon one man shownak tekinthető kalandfilm sikeréért.
Az egzotikus
helyszíneken játszódó, Európa és Ázsia között ingázó cselekmény tipikus
JC-forgatókönyv: infantilis helyzetkomikum és merész akció keveredik, bár a
védjegyszerű kaszkadőrmunka hősünk előrehaladott korából adódóan sem olyan vad
és sodró, mint a két évtizeddel korábbi filmekben, ahogy a harci jelenetek
dinamikája is szelídebb. Az elrabolt kínai műkincsek visszahonosításáért síkra
szálló mestertolvaj és csapata története nem nélkülözi a jól megszokott,
szögegyszerű erkölcsi tanulságokat, miközben a több nyelven beszélő nemzetközi
stáb direktoraként a globális filmpiac elvárásainak is szorgalmasan igyekszik
megfelelni. Kérdéses, hogy a kortárs akciófilmek világában bájosan
anakronisztikus, naiv komédiázás mennyire képes megszólítani a nyugati
közönséget, de JC legendájának kikezdhetetlenségét példázza, hogy az ázsiai
rajongók lankadatlan szeretete önmagában is bőséggel elég volt a dörgedelmes
kasszasikerhez.
Extrák: semmi.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 357 átlag: 5.67 |
|
|
|
|