|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziJoséphineAlföldi Nóra
Joséphine – francia, 2013. Rendezte: Agnès Obadia. Írta: Samantha Mazeras és Agnès Obadia. Kép: Romain Winding. Szereplők: Marilou Berry (Joséphine), Mehdi Nebbou (Gilles), Bérengère Krief (Chloé), Amelle Chahbi (Rose), Charlie Dupont (Julien). Gyártó: Les films du 24. Forgalmazó: Cinetel. Feliratos. 88 perc.
A franciák a nemzeti szellem azon csodás
hagyományaival rendelkeznek, hogy ha valamijük hiányzik, akkor azt hazai
nyersanyagokból, saját szájízük szerint legyártják maguknak. Eképpen csapott le
a francia szórakoztatóipar a lassan kissé kopottkásnak minősülő ám még mindig
népszerű, önvizsgáló szinglik hajmeresztő kalandjait bemutató romkomra, az
egyoldalas képregényeken alapuló Joséphine-re.
Az ifjú szőkeség a rajzasztalon aprócska egymondatos jelenetek főhőse,
nagyvásznon azonban igazi párizsi metropolitaként, Bridget Jones-t
meghazudtolva szerencsétlenkedik, gegparádék közepette önnön sorsát rontja,
miközben álmai férfiját keresi, pedig az ott sertepertél az orra előtt.
Joséphine-nek van saját
története, egy nős szeretője, három barátja, egy macskája. Nasikirálynőként
chipses zacskókkal osztja meg fekhelyét, és annyi esze nincs, hogy amikor az
egyik pácból a másikba lopakodik saját lakásának parkettáján, levegye 20 centis
sarkú körömcipőjét. Az önreflexív, ám saját egójával és öntudatával magányosan
küzdő, felületes benyomásokra építkező hölgyjelenség tehát elviekben mindig
vicces, még akkor is ha elnagyolt és húszezerszer látott konfliktusokba keveri
magát. Joséphine BD-mivoltából egyetlen dolgot őrzött meg: főhősének
szürreálisan nagy farát, amelyet azonban Agnès Obadia rendezőasszony nem tudott
vagy óhajtott kellőképpen absztrahálni. Eképpen az a fajta lány válik belőle,
aki szórakoztató ugyan, de mindig ugyanazokat a vicceket és sztorikat meséli,
ráadásul a kelleténél mindig hosszabban.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 638 átlag: 5.52 |
|
|
|
|