|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
MoziBarátság extrákkalAlföldi Nóra
Friends with benefits – amerikai, 2011. Rendezte: Will Gluck. Írta: David A. Newman és Keith Merryman. Kép: Michel Grady. Zene: Szereplők: Justin Timberlake (Dylan), Mila Kunis (Jamie), Patricia Clarkson (Lorna), Jenna Elfman (Annie), Gyártó: Castle Rock Entertainment / Screen Gems. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 106 perc. A romantikamentes szexpajtási viszony a notórius 60-as évek óta örvend igazán nagy népszerûségnek, a téma azonban 2011-ben különösen felkapott a mozgóképes közegben; idén a Csak szexre kellesz mellett a Barátság extrákkal sõt egy ropogós sitcom is mókát ûz az érzelmektõl sterilizált párkapcsolatok közegébõl. A kacagásra persze minden jogalap megvan, hiszen köztudott, hogy az érzelemmentes szex egyenesen paradoxon – az önámítás és visszásságok viszont minden komédia alapjait jelentik, nem beszélve arról, hogy az érzelmek elfojtásának rögös útját hagyományosan morális banánhéjakkal és élcelõdõ csipkelõdésekkel szórta tele Ámor.
A Barátság extrákkal fõhõsei sem menekülhetnek sorsuk elõl, friss ismeretségük és kollegiális viszonyuk rendkívül fürgén csap át haveri szexbe. Miután megesküdtek az i-Pad Biblia-alkalmazásra, hogy köztük szerelem bizony sose lesz, aktusaikat szemérmetlen beszólások és magatartásformák egészítik ki, melyeket két Central Park-i szendvics között széles sávú internetnél is gyorsabb párbeszédek tetéznek. Minden forgatókönyv szerint halad, a barátságot kendõzött szerelem, sértõdés, gyors összeveszés és happy ending követi – ám Will Gluck filmje véletlenül sem a zsánerrel való zsonglõrködés miatt érdekes, sokkal inkább azért, mert a darab úgy pörög a kortárs kultúra legmenõbb kiegészítõinek sodrában, mintha egy legújabb androidos telefon érintõképernyõjét tíz ujj simogatná egyszerre. A merchandising csoda kezdõdik Justin Timberlake szerepeltetésénél, folytatódik a slágerlistás dalok folyamatos búgásával, a záporozó kommentekkel és a pazar cameókkal, zárul a csodatermékek hasznos kiaknázásával és a flashmob-intézmény musical felé kacsintó alkalmazásával. A Barátság extrákkal középszerû romkom, tartozékainak hála viszont virágba borul és szívélyes egynyári kalanddá terebélyesedik.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 906 átlag: 5.69 |
|
|
|
|