KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
   1999/június
KRÓNIKA
• N. N.: A 46. Országos Film És Video Fesztivál díjai
• N. N.: Meghalt Oliver Reed
• N. N.: Közlemény
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története

• Mihancsik Zsófia: A pusztulás ködképei Beszélgetés háborúról, médiáról
• Schubert Gusztáv: Egy tiszta háború NATO-show
• Hirsch Tibor: Rambo a Balkánon Hollywood háborúi
DOKUMENTUMFILM
• Tar Sándor: Egy más világ boldogsága Pipacsok
• Dér András: Meghalt a doksi, éljen a doksi! Dokumentum-válság
AMERIKAI FÜGGETLENEK
• Bikácsy Gergely: Hideg barokk, hontalan pompázat Kubrick labirintusa
• Varró Attila: Pedofilm Stúdiók és függetlenek
• Nádori Péter: Billy hatalmas mákja Buffalo ’66
• Csejdy András: Budoár rock Velvet Goldmine
FESZTIVÁL
• Erhardt Miklós: Túlélő főzet Közép-európai filmavantgárd
• Antal István: Fekete leves Osztrák kísérleti filmek
• Déri Zsolt: Ahol a rendezők a sztárok Rotterdam
KRITIKA
• Somogyi Marcell: Elvonó Cukorkékség
• Bérczes László: Nem pont úgy Gadjo dilo
LÁTTUK MÉG
• Ardai Zoltán: A ravasz, az agy és két füstölgő puskacső
• Bori Erzsébet: Agyament Harry
• Kis Anna: Marvin szobája
• Vidovszky György: Carla új élete
• Turcsányi Sándor: A csaj nem jár egyedül
• Pápai Zsolt: Mint a hurrikán
• Korcsog Balázs: Kísértethajó
• Tamás Amaryllis: Pleasantville
• Zsidai Péter: Üzenet a palackban
• Harmat György: Telitalálat a szívbe
KÖNYV
• Vasák Benedek Balázs: A tápászkodó oroszlán Szergej Mihajlovics Eizenstein: Válogatott tanulmányok
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Sivatag

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Lockout – A titok nyitja

Géczi Zoltán

Lockout – francia, 2011. Rendezte: James Mather, Stephen St. Leger. Szereplők: Guy Pearce, Maggia Grace, Peter Stormare. Forgalmazó: MediaPro. 91 perc.

Luc Besson szemérmetlenül újrahasznosította a Menekülés New Yorkból alapkonfliktusát, hozzácsapott egy derekas adag, klasszikus kultfilmekből elcsent jelenetet, szerződtetett egy eszményi főszereplőt (Guy Pearce), majd dolgát bevégezve elengedte a produkciót. Korai volt hátradőlni, mert a feltétlen bizalommal felruházott, a hollywoodi profik ligájába átigazolni kívánó James Mather–Stephen St. Leger rendezőpáros sajnálatos módon nem tudott felnőni az egyébiránt szörnyen szórakoztató és élvezetes feladathoz. A Lockout – A titok nyitja az explicit lenyúlások mellett is könnyen lehetett volna egy laza és menő, politikailag abszolút inkorrekt darab, a nyolcvanas évek akciófilmjeinek elbájolóan erőszakos parafrázisa, de a szerkezeti problémákkal küszködő forgatókönyv, a szörnyen gyatra vágás és a markáns rendezői koncepció hiánya miatt csak egy gyenge produkcióra futotta. Guy Pearce abszurd módon flegma badass-karaktere megpróbálja egybetartani a cselekményt, de a válogatott rosszarcokból álló ellenlábasok siralmasan unalmas figurák, a női főszereplő minden karizmát nélkülözően átlagos figura, a 95 perces játékidőt pedig nem tudták kellően izgalmas fordulatokkal tagolni az írók.

Simán összejöhetett volna egy nagyon szerethető film, ha a producer keményebb kézzel és élénkebb figyelemmel igazgatta volna a munkát, így azonban csak annyit lehet bizton megállapítani, hogy a Lockout kudarca az érthetetlenül nagyvonalú és oktalanul magabiztos Luc Besson kudarca, amit csakis Guy Pearce vagánysága emel ki az érdektelen filmek sorából.

Extrák: semmi.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2012/10 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11276