KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
   1999/április
KRÓNIKA
• (X) : Avantgárd húsvét
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története
• (X) : 46. Országos Független Film- és Videó Fesztivál
FILMSZEMLE
• Bori Erzsébet: És mégis mozog Játékfilmek
• N. N.: A 30. Magyar Filmszemle díjai
• Bikácsy Gergely: Az őrangyalom egy barom Visszatérés
• Muhi Klára: Szemszáj Kisjátékfilmek
• Schubert Gusztáv: És a hajó megy Dokumentumfilmek
• Gayer Zoltán: Tetszhalál Dokumentum-válság

• Ágfalvi Attila: Ha nincs Isten… Claude Chabrol
• Nánay Bence: CineMAO Godard maoista korszaka
• Csantavéri Júlia: Saudade Utazás a világ kezdetéhez
FESZTIVÁL
• Csejdy András: Egy kalap alatt Thesszaloniki
MULTIMÉDIA
• Herpai Gergely: Az eszköz édesíti a célt Stratégiai játékok

• Halász Tamás: Határátlépés Magyar táncfilmek
• Csala Károly: Filmgörögségünk Hepp József és a hellén film
KRITIKA
• Barna Imre: Mama, győztünk! Az élet szép
• Báron György: Kukkolás Születésnap
• Galambos Attila: Egy megrögzött modernista Az örökkévalóság és egy nap
• Gyurkovics Tamás: Rosszmáj Európa Expressz
LÁTTUK MÉG
• Harmat György: Az őrület határán
• Hirsch Tibor: Életem szerelme
• Varró Attila: Faculty - Invázium
• Ágfalvi Attila: Taxi
• Gyurkovics Tamás: Patch Adams
• Nevelős Zoltán: Amerikai história X
• Lémy Benkő Attila: A szerelem hálójában
• Hungler Tímea: Édesek és mostohák
• Somogyi Marcell: Szentfazék
• Tamás Amaryllis: Vérvörös
• Vidovszky György: Simon Birch, a kisember
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Miért Rex?

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Újabb nagy alakja távozott a hetvenes évek hollywoodi nemzedékének: december 20-án Parkinson-kór következtében elhunyt George Roy Hill. A televíziós drámákkal induló rendező hírnevét elsősorban Robert Redford-trilógiájának, a Butch Cassidy és Sundance Kölyök keserédes westernjének, a több Oscar-díjjal jutalmazott A nagy balhénak, valamint a saját vadászpilóta-múltjából táplálkozó Nagy Waldo Peppernek köszönhette. Azt azonban kevesen tudják, hogy legalább ilyen figyelemreméltó teljesítményt nyújtott a kortárs amerikai irodalom filmadaptációit illetően: Tennesse Williams, Lillian Hellman és John Irving egy-egy művének feldolgozása mellett nevéhez füzödik a mindmáig egyetlen színvonalas Vonnegut-adaptáció, az Ötös számú vágóhíd. Hill utolsó filmje az 1988-ban készült Fura farm, Chevy Chase tanyasi vígjátéka.

 

*

 

A Keresztapa visszatér. A Paramount megvásárolta Mario Puzo örököseitől a regényíró jegyzetei nyomán megírandó negyedik kötet megfilmesítésének jogát. Francis Ford Coppola egyelőre nem csatlakozott a tervhez.

 

*

 

Eric Rohmer új zsánerrel jelentkezik, tavasszal egy kémfilm forgatásába kezd. A harmincas évek Párizsában, a második világháború előestéjén játszódó Tripla ügynök, Rohmer kisköltségvetésű társalgási komédiáihoz képest 4 millió eurós büdzséjével valóságos szuperprodukciónak ígérkezik.

 

*

 

Nicole Kidman énekesi, táncosnői debütje a Moulin Rouge-ban a jelek szerint nem egyéjszakás kaland volt. 2003-ban két hajdani musical siker főszerepét is újrajátssza majd, a Kabaréban Liza Minelli, a Guys and Dollsban pedig Jean Simmons örökébe lép.

 

*

 

Ridley Scott, Paul Verhoeven és Steven Spielberg után John Woo is szerencsét próbál Philip K. Dick egyik művével. A Paycheck a szerző 1953-as novellájából készül: Matt Damon által alakított hőse emlékezetkiesésben szenvedő férfi, aki néhány hétköznapi tárgyból kénytelen rekonstruálni elmúlt két esztendejét. Woo másik filmterve, a XIX. századi nagy vasútépítés idején játszódó Land of Destiny (főszerepben a rendező két kedvencével, Nicholas Cage-gel és Chow Yun-fattal), előreláthatóan csak nyáron kezd forogni.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/02 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2062