KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/december
KRÓNIKA
• Dániel Ferenc: Láttam Tolnay Klárit sildes sityakban
• (X) : Öndivatbemutató
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története
MAGYAR FILM
• Enyedi Ildikó: A misztika vége Simon mágus
• Győrffy Iván: Csodák vására Misztikum a magyar filmben
• Győrffy Iván: Elvarázsolt kastély Beszélgetés Kamondi Zoltánnal
• Ágfalvi Attila: Szentkuthy-mozi Elveszett irodalom
• Somogyi Marcell: Egy talált tárgy... Hajnóczy Péter
• Hajnóczy Péter: Akna a presszóban
• Reményi József Tamás: A tehetetlen kéz Császár István-filmek

• Dér András: Belső mozi, virtuális védelem Drogfilm
• N. N.: Drogfilmek
• Mihancsik Zsófia: Szertelen ország Magyar drogfront
• Kecskeméti József: Szertelen ország Magyar drogfront
• Kömlődi Ferenc: Tudattágítás, hedonizmus Timothy Leary és a pszichedelikus mozi
TITANIC
• Csejdy András: Semmi sem igaz, minden igazi Titanic fesztivál
• Forgách András: Boldog, boldogtalan Happy Together

• Galambos Attila: Kórház az egész világ Birodalom I-VIII.
• Bóna László: Gyógyítás, műholddal Dr. T.V.
VÁROSVÍZIÓK
• Antal István: Másodpercenként 24 kocka Az avantgarde New York
• Jakab Kriszta: Harapás a Nagy Almából Woody Allen
• N. N.: New York-filmek
KRITIKA
• Muhi Klára: De hát hol élünk? Sír a madár
LÁTTUK MÉG
• Báron György: Démoni csapda
• Békés Pál: Nincs alku
• Mátyás Péter: Tökéletes gyilkosság
• Hungler Tímea: Furcsa pár 2.
• Harmat György: Nászok ásza
• Halász Tamás: Patriot
• Hatvani Tamás: Lost in Space
• Kömlődi Ferenc: Z, a hangya
• Tamás Amaryllis: Csenő manók
• Sulyok Máté: Mulan
HANGKÉP
• Petri Lukács Ádám: Az első mobil

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

22 mérföld

Benke Attila

Mile 22 – amerikai, 2018. Rendező: Peter Berg. Forgatókönyv: Lea Carpenter, Graham Roland. Kép: Jarques Jouffret. Szereplők: Mark Wahlberg (James Silva), Lauren Cohan (Alice), Iko Uwais (Li Noor), Ronda Rousey (Sam Snow), John Malkovich (Bishop). Gyártó: STXfilms. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 94 perc.

 

A globális politikai fejlemények (az orosz-ukrán konfliktus, a szíriai háború, Donald Trump űrvédelmi programja) és a titkosszolgálatokkal foglalkozó akció-thrillerek új hulláma (Barry Seal: A beszállító, Vörös veréb, Mission: Impossible – Utóhatás) egy új hidegháborús korszakot vetítenek előre. A legfrissebb példa a jellemzően nemzetközi konfliktusokat akciófilmekké desztilláló Peter Berg (A túlélő, A hazafiak napja) másfél órás kaotikus vágtája, a 22 mérföld.

James Silva, az Overwatch nevű CIA-csapat ügynöke megöl egy fiatal fiút, hogy ártatlanokat mentsen meg az oroszokhoz köthető céziumszennyezéstől. Pár hónappal később az Overwatch egy indonéziai küldetés során ismét egy eltűnt céziumtöltet után kutat, amiről a Li Noor nevű rejtélyes helyi rendőrtisztnek fontos információi vannak. Viszont ezeket Li csak akkor hajlandó megosztani Silváékkal, ha segítenek neki kijutni Indonéziából. Az idő szorításában az Overwatch kénytelen elvállalni a kockázatos küldetést, amelynek során feltűnik a korábban likvidált orosz fiú bosszúszomjas édesanyja is.

Minden adott volt egy hidegháborús kémthrillerhez (rivális titkosszolgálatok és a csataterükké változó fejlődő ország), az alapanyagból Peter Berg mégis akciófilmet forgatott, amely a szinte folyamatos harc, a zaklatott vágás és kameramunka miatt igen fárasztó. A monoton vágtatást feldobják az Iko Uwais által megformált Li parádés verekedős jelenetei, amelyek A rajtaütés-filmek remek harcait idézik, de jól állnak Lauren Cohannek (The Walking Dead) és a pankrátor Ronda Rousey-nak is a keménykötésű ügynökök szerepei. Ám a 22 mérföld éppen akkor válna igazán érdekessé, mikor hirtelen véget ér. Peter Bergnek az egész filmet a hatásvadász, de valóban meglepő végső fordulatnál kellett volna elkezdenie – bár ebből a sztoriból valószínűleg csak egy színvonalasabb rendező tudott volna jobb filmet készíteni.



A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2018/11 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13866