KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/december
KRÓNIKA
• Dániel Ferenc: Láttam Tolnay Klárit sildes sityakban
• (X) : Öndivatbemutató
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története
MAGYAR FILM
• Enyedi Ildikó: A misztika vége Simon mágus
• Győrffy Iván: Csodák vására Misztikum a magyar filmben
• Győrffy Iván: Elvarázsolt kastély Beszélgetés Kamondi Zoltánnal
• Ágfalvi Attila: Szentkuthy-mozi Elveszett irodalom
• Somogyi Marcell: Egy talált tárgy... Hajnóczy Péter
• Hajnóczy Péter: Akna a presszóban
• Reményi József Tamás: A tehetetlen kéz Császár István-filmek

• Dér András: Belső mozi, virtuális védelem Drogfilm
• N. N.: Drogfilmek
• Mihancsik Zsófia: Szertelen ország Magyar drogfront
• Kecskeméti József: Szertelen ország Magyar drogfront
• Kömlődi Ferenc: Tudattágítás, hedonizmus Timothy Leary és a pszichedelikus mozi
TITANIC
• Csejdy András: Semmi sem igaz, minden igazi Titanic fesztivál
• Forgách András: Boldog, boldogtalan Happy Together

• Galambos Attila: Kórház az egész világ Birodalom I-VIII.
• Bóna László: Gyógyítás, műholddal Dr. T.V.
VÁROSVÍZIÓK
• Antal István: Másodpercenként 24 kocka Az avantgarde New York
• Jakab Kriszta: Harapás a Nagy Almából Woody Allen
• N. N.: New York-filmek
KRITIKA
• Muhi Klára: De hát hol élünk? Sír a madár
LÁTTUK MÉG
• Báron György: Démoni csapda
• Békés Pál: Nincs alku
• Mátyás Péter: Tökéletes gyilkosság
• Hungler Tímea: Furcsa pár 2.
• Harmat György: Nászok ásza
• Halász Tamás: Patriot
• Hatvani Tamás: Lost in Space
• Kömlődi Ferenc: Z, a hangya
• Tamás Amaryllis: Csenő manók
• Sulyok Máté: Mulan
HANGKÉP
• Petri Lukács Ádám: Az első mobil

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Barátság extrákkal

Alföldi Nóra

Friends with benefits – amerikai, 2011. Rendezte: Will Gluck. Írta: David A. Newman és Keith Merryman. Kép: Michel Grady. Zene: Szereplők: Justin Timberlake (Dylan), Mila Kunis (Jamie), Patricia Clarkson (Lorna), Jenna Elfman (Annie), Gyártó: Castle Rock Entertainment / Screen Gems. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 106 perc.

A romantikamentes szexpajtási viszony a notórius 60-as évek óta örvend igazán nagy népszerûségnek, a téma azonban 2011-ben különösen felkapott a mozgóképes közegben; idén a Csak szexre kellesz mellett a Barátság extrákkal sõt egy ropogós sitcom is mókát ûz az érzelmektõl sterilizált párkapcsolatok közegébõl. A kacagásra persze minden jogalap megvan, hiszen köztudott, hogy az érzelemmentes szex egyenesen paradoxon – az önámítás és visszásságok viszont minden komédia alapjait jelentik, nem beszélve arról, hogy az érzelmek elfojtásának rögös útját hagyományosan morális banánhéjakkal és élcelõdõ csipkelõdésekkel szórta tele Ámor.

A Barátság extrákkal fõhõsei sem menekülhetnek sorsuk elõl, friss ismeretségük és kollegiális viszonyuk rendkívül fürgén csap át haveri szexbe. Miután megesküdtek az i-Pad Biblia-alkalmazásra, hogy köztük szerelem bizony sose lesz, aktusaikat szemérmetlen beszólások és magatartásformák egészítik ki, melyeket két Central Park-i szendvics között széles sávú internetnél is gyorsabb párbeszédek tetéznek. Minden forgatókönyv szerint halad, a barátságot kendõzött szerelem, sértõdés, gyors összeveszés és happy ending követi – ám Will Gluck filmje véletlenül sem a zsánerrel való zsonglõrködés miatt érdekes, sokkal inkább azért, mert a darab úgy pörög a kortárs kultúra legmenõbb kiegészítõinek sodrában, mintha egy legújabb androidos telefon érintõképernyõjét tíz ujj simogatná egyszerre. A merchandising csoda kezdõdik Justin Timberlake szerepeltetésénél, folytatódik a slágerlistás dalok folyamatos búgásával, a záporozó kommentekkel és a pazar cameókkal, zárul a csodatermékek hasznos kiaknázásával és a flashmob-intézmény musical felé kacsintó alkalmazásával. A Barátság extrákkal középszerû romkom, tartozékainak hála viszont virágba borul és szívélyes egynyári kalanddá terebélyesedik.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/09 55-55. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10784