KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/szeptember
KRÓNIKA
• Báron György: Hamlet Trabanttal Gábor Miklós

• Gelencsér Gábor: Atya, Fiú, Bergman A szeretet konfliktusai
• Kúnos László: A mester lehunyja szemét: lát A Bergman-család
• Győrffy Iván: Kísértetek és bolondok Dúl-fúl, és elnémul
• Karátson Gábor: Az agyaghadsereg bevonul Pekingbe Kundun
• Sári László: A vigasztalás mandalái A mesés Tibet
• N. N.: Tibet filmen
• Fáy Miklós: Csöndet! Csöndet! Philip Glass Kundunja
MÉDIA
• Szíjártó Imre: Tetszik, de nem tudják Mozgókép- és médiatankönyvek Magyarországon
• Gelencsér Gábor: Szemtan Bódy Gábor Filmiskolája
• Muhi Klára: Együtt nézzük a Schwarzeneggereket Tanárok a mozgókép és a média iskolai oktatásáról
• Varga Balázs: Iskolapélda Tanköteles magyar filmek

• Beregi Tamás: Tájkép Apokalipszis után Armageddon és más katasztrófák
• Varró Attila: Godzilla Godzsira ellen Halhatatlan szörnyfilmek
• Bikácsy Gergely: Szonatinák a vallon erdőben André Delvaux
• Fáber András: A zongorakísérő Beszélgetés André Delvaux-val
• Csejdy András: Huncut realisták Mai angol film
• Kovács István: Menekülés a Szabadság moziba Lengyelek cenzor nélkül
KRITIKA
• Forgách András: Húsz lapát föld A cseresznye íze
• Hirsch Tibor: Folytassa, Hollywood A varázsige: I Love You
KÖNYV
• Kövesdy Gábor: Pascal kamerával Robert Bresson: Feljegyzések a filmművészetről
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Éjfél a Jó és a Rossz kertjében
• Halász Tamás: Jöttünk, láttunk, visszamennénk II. (Időalagút)
• Harmat György: Majd elválik
• Hungler Tímea: Julie DeMarco
• Tamás Amaryllis: A vér szava
HANGKÉP
• Petri Lukács Ádám: Kaukázusi Rakétakör

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Eladó

Tamás Amaryllis

 

Az Eladó talányos mai kalandfilm – az árulásról, a szenvedésről és a szeretetről. Egy nő (futóatléta) és egy férfi (magándetektív) tévelygése a labilis, szabályok nélküli világban, az emberi kapcsolatok „sűrűjében”. Egy esztendőkig tartó szökés és annak állomásait egy hónapon keresztül követő utazás filmje, Boulogne sur Mertől New Yorkig. Egy egymás számára ismeretlen, „különös pár” vándorútja egymás felé az érzelmek, a cselekedetek kiismerhetetlennek tűnő labirintusában – az első szerelem elárultatásától, az illúziókkal való leszámolásig; a véglény-létezéstől az újraszületésig. A francia nő és az olasz férfi szokatlan lendülettel előadott, kegyetlen története oly merészen szól magányról, szabadságról, vágyról, szerelemről, a személyiség vad, önromboló erejéről, hogy bár magával ragad, végig a szakadék szélén egyensúlyoz.

„France Robert én vagyok.” – jelenti ki, Flaubert nyomán szabadon, a megszokott hétköznapi hazugságok szövevényes hálójából szökni kívánó „gazella” futását követő magánnyomozó. Laetitia Masson második filmje Franciaországban legalább akkora meghökkent csodálatot váltott ki, mint annak idején a Bovaryné. Szabálytalan remekmű az Eladó is.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1999/02 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3964