KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/június
KRÓNIKA
• Mispál Attila: Függetlenek fesztiválja

• Schubert Gusztáv: Képtelenek Szegénymozi
• Mihancsik Zsófia: A retusált botrány Beszélgetés a szegénységről
• N. N.: Munkanélküliek, szegények, hajléktalanok Nyomordokumentumok
• Tamás Amaryllis: Egészen más világ Beszélgetés Elbert Mártával
• Hirsch Tibor: A szegények pokla Sátántangó és multimédia
• Pintér Judit: A példa képei Pályatársak Szõts Istvánról
• Szabó István: A példa képei Pályatársak Szõts Istvánról
• Pintér Judit: Vér nem mossa le a vért! Szõts és a történelem
• Fazekas Eszter: Vér nem mossa le a vért! Szõts és a történelem
• Forgách András: A butaság bűvölete Boogie Nights
• Beregi Tamás: Virtuális Gyönyörök Kertje Kompjúterszex
• Molnár Dániel: Minden szörfös „azt” akarja Pornográfia az Interneten
• Bikácsy Gergely: Radosch felügyelő lábfürdője Bécsi vér
• Bori Erzsébet: A szomszéd szerencséje A harmadik ember
• Kövesdy Gábor: A filmpusztulás képei Beszélgetés Dominique Painival
• Muhi Klára: Lumière, Méliès, még háromszáz évig Beszélgetés Michel Contourral
KÖNYV
• Gelencsér Gábor: A turul árnyéka Sándor Tibor: Őrségváltás után
• Kömlődi Ferenc: Net-diskurzusok Buldózer
FILMZENE
• Fáy Miklós: Az akusztikus félelem Herrmann és Hitchcock
KRITIKA
• Csejdy András: Szívzűr Az élet sója
• Ardai Zoltán: Dögrovó Hárman hozzák a halált
LÁTTUK MÉG
• Bori Erzsébet: Latin vér
• Bori Erzsébet: Őrült város
• Halász Tamás: Veszettek
• Turcsányi Sándor: Sikoly
• Kis Anna: Gyilkos donor
• Turcsányi Sándor: Egyéjszakás kaland
• Hungler Tímea: Tűzvihar
• Mátyás Péter: Gyilkosok gyilkosa
• Hideg János: Blues Brothers 2000
• Tamás Amaryllis: Törökfürdő
• Békés Pál: Az ember, aki túl keveset tudott

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

A képregény nemcsak Hollywoodban és Japánban ihlet filmeket. A párizsi Prima Linea stúdióban a kortárs bande dessinée legjobbjai, Blutch, Lorenzo Matotti, a Dupuy-Berberian duó és az amerikai Charles Burns és Richárd McGuire fogtak össze egy fekete-fehér szkeccs-rajzfilm kedvéért. Címe: Peur(s) du Noir. Félelem a feketétől.

 

*

 

David Fincher (Hetedik, Harcosok klubja) a kevéssé sikeres Pánikszoba után Zodiacról a félelmetes San Franciscó-i sorozatgyilkosról forgat filmet. A film alapjául szolgáló dokumentum-regények szerzője, Robert Greysmith szerint az 1966-78 között dühöngő serial killer a nyomozóhatóságok rivalizálásának köszönheti, hogy kibújhatott a hurokból.

 

*

 

Új filmjének utómunkálatain dolgozik Larry Clark, a Kölykök, a Genya és a Ken Park rendezője. A 2005-ben a mozikba kerülő Wassup Rockers főszereplői latino fiatalok, akik a hip-hop, a punk, és a gördeszkás szubkultúra prominensei közül kerülnek ki. Amatőrszereplők, fél-dokumentarizmus, és az év legjobb soundtrack-je – legalábbis az alkotók ígérete szerint.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2005/06 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8269