KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/június
KRÓNIKA
• Mispál Attila: Függetlenek fesztiválja

• Schubert Gusztáv: Képtelenek Szegénymozi
• Mihancsik Zsófia: A retusált botrány Beszélgetés a szegénységről
• N. N.: Munkanélküliek, szegények, hajléktalanok Nyomordokumentumok
• Tamás Amaryllis: Egészen más világ Beszélgetés Elbert Mártával
• Hirsch Tibor: A szegények pokla Sátántangó és multimédia
• Pintér Judit: A példa képei Pályatársak Szõts Istvánról
• Szabó István: A példa képei Pályatársak Szõts Istvánról
• Pintér Judit: Vér nem mossa le a vért! Szõts és a történelem
• Fazekas Eszter: Vér nem mossa le a vért! Szõts és a történelem
• Forgách András: A butaság bűvölete Boogie Nights
• Beregi Tamás: Virtuális Gyönyörök Kertje Kompjúterszex
• Molnár Dániel: Minden szörfös „azt” akarja Pornográfia az Interneten
• Bikácsy Gergely: Radosch felügyelő lábfürdője Bécsi vér
• Bori Erzsébet: A szomszéd szerencséje A harmadik ember
• Kövesdy Gábor: A filmpusztulás képei Beszélgetés Dominique Painival
• Muhi Klára: Lumière, Méliès, még háromszáz évig Beszélgetés Michel Contourral
KÖNYV
• Gelencsér Gábor: A turul árnyéka Sándor Tibor: Őrségváltás után
• Kömlődi Ferenc: Net-diskurzusok Buldózer
FILMZENE
• Fáy Miklós: Az akusztikus félelem Herrmann és Hitchcock
KRITIKA
• Csejdy András: Szívzűr Az élet sója
• Ardai Zoltán: Dögrovó Hárman hozzák a halált
LÁTTUK MÉG
• Bori Erzsébet: Latin vér
• Bori Erzsébet: Őrült város
• Halász Tamás: Veszettek
• Turcsányi Sándor: Sikoly
• Kis Anna: Gyilkos donor
• Turcsányi Sándor: Egyéjszakás kaland
• Hungler Tímea: Tűzvihar
• Mátyás Péter: Gyilkosok gyilkosa
• Hideg János: Blues Brothers 2000
• Tamás Amaryllis: Törökfürdő
• Békés Pál: Az ember, aki túl keveset tudott

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Czigány Tamás (1928-2014)

Schubert Gusztáv

Kevesen tudják, hogy Szabó István, Rófusz Ferenc, M. Tóth Géza mellett Czigány Tamás polcán is ott állt egy Oscar. Igaz, csak kicsinyített mása, amit az utolsó körbe jutott jelöltek kapnak. Nagyon nagy elismerés ez is. Czigány Tamás a Részletek Bach Máté passiójából (1965) című kisfilmjére kapta. Soha nem készített játékfilmet, ismeretterjesztő dokumentarista volt, sok-sok remek művészportré és képzőművészeti film (Csontváry, Mednyánszky, Magyar romantika, Magyar szecesszió, A magyar avantgárd születése ), portréfilm (Illyés Gyula, Keresztúry Dezső), közhasznú tévéműsor (Szülők iskolája, Híres könyvtárak) dicséri műveltségét, ízlését, szabad szellemét és beleérző képességét. A képzőművészet iránti fogékonysága családi örökség, felmenői közt ott van Czigány Dezső, a Nyolcak egyik zsenije. A Máté passió nem ismeretterjesztés, nem zenetörténeti illusztráció és nem történelemóra, megrendítő rekviem az angyaliból és a sátániból kontár mód összegyúrt, hasadt emberi lélek fölött.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/03 3-3. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11832