KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/május
KRÓNIKA
• A szerkesztőség : A 212-es mozdony Pályázatunk
VIZUÁLIS ERŐSZAK
• Mihancsik Zsófia: A kígyó mérge Filmerőszak
• Zachar Balázs: Tévéfüggők
• Zachar Balázs: Aljas világ–szindróma
• Hirsch Tibor: Pokol, madárcsicsergéssel A kompjuter ördöge

• Tillmann József A.: Földönkívüliekben utazók Kozmikus kapcsolat
• Bóna László: Nap a sötétkamrában A szférák filmjei
• Barotányi Zoltán: Űristenek alkonya Mennyből a filmek
• Trosin Alekszandr: Furcsa idő Levél Oroszországból
ELLENFÉNY
• Bikácsy Gergely: Pasztellfilm – szamár farkával festve Mi, húszévesek
TELEVÍZÓ
• R. Hahn Veronika: A nyerő Négyes Brit filmpénz
• Róka Zsuzsa: Mit sírnak ezek? Francia filmpénz
• Tuza Andrea: Ajándék a csizmában Olasz tévé, olasz film
KRITIKA
• Schubert Gusztáv: Szabadság, szerelem Pannon töredék
• Forgách András: Kemény költészet Tűzvirágok
• Csejdy András: Belül minden fekete Az utolsó belövés
LÁTTUK MÉG
• Glauziusz Tamás: Ördögsziget
• Bori Erzsébet: Mediterraneo
• Ardai Zoltán: A tiltott nő
• Békés Pál: Fele/más
• Takács Ferenc: Emma
• Báron György: Dobermann
• Békés Pál: A vadon foglyai
• Beregi Tamás: Tősgyökér
• Bori Erzsébet: Hercule és Sherlock
• Tamás Amaryllis: A sámán ereje

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Balfácán

Sarodi Tibor

 

Íme Pierre Richard legújabb kalandja: egy cég vezérigazgatójának lánya, aki ugyanolyan kétbalkezes, mint a filmben Perrin néven szereplő kedvencünk, eltűnik valahol Mexikóban. A cég nyomozója hetekig hiába keresi. Ekkor jön a cég pszichológusának nagy ötlete: menjen Perrin – a nyomozóval (Gérard Depardieu játssza) – Mexikóba. Hiszen ő ugyanolyan peches, mint a vezér lánya, tehát ha ugyanazokra a helyekre elmegy, ahol a lány járt, hasonló balesetek áldozata lesz, és ez a sajátos „intuíció” a lány nyomára vezetheti. Mint sejtjük, oda is vezeti, olyan kalandokon keresztül, melyeket némi feje tetejére állított parapszichológia fűszerez. A történet színvonalához illő takarékosság jellemzi a helyszíneket és a poénokat. A két, egymáshoz nem illő, de egymást kiegészítő, és végül egymáshoz csiszolódó főhős történetének tanulsága: ahhoz, hogy ügyefogyott bősünk túlélje kalandjait, szükség van néhány jólirányzott pofonra, de a keményöklű profi sikeréhez is szükség lehet kiszámíthatatlan véletlenekre.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1984/06 52. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6417