KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/április
KRÓNIKA
• N. N.: Carlo Ludovico Bragaglia (1894–1998)
FILMSZEMLE
• Bori Erzsébet: A finnugor kapcsolat Játékfilmek
• N. N.: A 29. Magyar Filmszemle díjai
• Balassa Péter: Minden látszat ellenére Szenvedély
• Kovács András Bálint: A domináns férfi alkonya A postás mindig kétszer csenget
• Schubert Gusztáv: Dupla vagy szimpla? Presszó
• Simó György: Kis tétek, nagy dolgok Dokumentumfilm
• Muhi Klára: Kísérleti szemle Kisjátékfilmek
• Szőnyei Tamás: Tévéisten lába A televíziók és a mozgóképgyártás
FESZTIVÁL
• Reményi József Tamás: Hiányzol, Mrs. Nugent! Berlin
MULTIMÉDIA
• Hirsch Tibor: Győz a Posta! A jövő hirnöke
• Kömlődi Ferenc: A digitálbohóc R. U. Sirius
• Nyírő András: Arcimboldo-megabyte Silvers mozaikok
KÖNYV
• Schubert Gusztáv: Én, Glauziusz Bikácsy Gergely: Buñuel-napló
• Takács Ferenc: Önarckép, brit színekben

• Bori Erzsébet: Le a gravitációval! Maya Deren mozgóképei
• N. N.: Shirley Clarke filmjei
• Antal István: Nincs kapcsolat Shirley Clarke
FILMZENE
• Fáy Miklós: Egy film két zenéje A játékos
• Hideg János: Lányerő Spice World
KRITIKA
• Bikácsy Gergely: Világegyetem, Kaucsuksarok Playtime
• Dániel Ferenc: Ázsia, gyorsbüfé A folyó
• Turcsányi Sándor: Kelet-magyar szoljanka A rózsa vére
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: A vasálarcos
• Hegyi Gyula: Copland
• Takács Ferenc: Vörös sarok
• Hungler Tímea: G. I. Jane
• Csordás Lajos: A bunyós
• Békés Pál: A hazug
• Ardai Zoltán: Különösen veszélyes
• Bori Erzsébet: Letaszítva
• Tamás Amaryllis: Három a nagylány
• Turcsányi Sándor: Anasztázia

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Újabb nagy alakja távozott a hetvenes évek hollywoodi nemzedékének: december 20-án Parkinson-kór következtében elhunyt George Roy Hill. A televíziós drámákkal induló rendező hírnevét elsősorban Robert Redford-trilógiájának, a Butch Cassidy és Sundance Kölyök keserédes westernjének, a több Oscar-díjjal jutalmazott A nagy balhénak, valamint a saját vadászpilóta-múltjából táplálkozó Nagy Waldo Peppernek köszönhette. Azt azonban kevesen tudják, hogy legalább ilyen figyelemreméltó teljesítményt nyújtott a kortárs amerikai irodalom filmadaptációit illetően: Tennesse Williams, Lillian Hellman és John Irving egy-egy művének feldolgozása mellett nevéhez füzödik a mindmáig egyetlen színvonalas Vonnegut-adaptáció, az Ötös számú vágóhíd. Hill utolsó filmje az 1988-ban készült Fura farm, Chevy Chase tanyasi vígjátéka.

 

*

 

A Keresztapa visszatér. A Paramount megvásárolta Mario Puzo örököseitől a regényíró jegyzetei nyomán megírandó negyedik kötet megfilmesítésének jogát. Francis Ford Coppola egyelőre nem csatlakozott a tervhez.

 

*

 

Eric Rohmer új zsánerrel jelentkezik, tavasszal egy kémfilm forgatásába kezd. A harmincas évek Párizsában, a második világháború előestéjén játszódó Tripla ügynök, Rohmer kisköltségvetésű társalgási komédiáihoz képest 4 millió eurós büdzséjével valóságos szuperprodukciónak ígérkezik.

 

*

 

Nicole Kidman énekesi, táncosnői debütje a Moulin Rouge-ban a jelek szerint nem egyéjszakás kaland volt. 2003-ban két hajdani musical siker főszerepét is újrajátssza majd, a Kabaréban Liza Minelli, a Guys and Dollsban pedig Jean Simmons örökébe lép.

 

*

 

Ridley Scott, Paul Verhoeven és Steven Spielberg után John Woo is szerencsét próbál Philip K. Dick egyik művével. A Paycheck a szerző 1953-as novellájából készül: Matt Damon által alakított hőse emlékezetkiesésben szenvedő férfi, aki néhány hétköznapi tárgyból kénytelen rekonstruálni elmúlt két esztendejét. Woo másik filmterve, a XIX. századi nagy vasútépítés idején játszódó Land of Destiny (főszerepben a rendező két kedvencével, Nicholas Cage-gel és Chow Yun-fattal), előreláthatóan csak nyáron kezd forogni.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/02 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2062