KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/február
KRÓNIKA
• Dániel Ferenc: Mamcserov Frigyes Mici néni kihúnyó életei
• (X) : Bikácsy Gergely: Buñuel-napló
MÉDIA
• Hirsch Tibor: Máltai hypertext Mozi, multimédia, nulla év

• Forgách András: Lutri A játékos
• Tamás Amaryllis: A játék szabadsága Beszélgetés Makk Károllyal
• Dániel Ferenc: Miskinek és Sztavroginok Dosztojevszkij-vázlatok
• N. N.: Dosztojevszkij-adaptációk
• Mihancsik Zsófia: Kereszt-kérdés Beszélgetés Jelenits István teológussal
• Donáth László: Hol a te diadalod? Jeruzsálem
• Bikácsy Gergely: Isten mozigépészei Az olasz film emberhalászai
MAGYAR MŰHELY
• Bakács Tibor Settenkedő: Komolyan veszem az ötperceket Beszélgetés Grunwalsky Ferenccel

• Schubert Gusztáv: Bebel nője Kádár-kori szerelmek
• Fáy Miklós: Lovaglózene és dodekafónia
FESZTIVÁL
• Forgács Iván: Elátkozottak Kijev
TELEVÍZÓ
• Dessewffy Tibor: A kezdet vége Közszolgálat és kereskedelem
MULTIMÉDIA
• Nyírő András: Egy másik évezred
KRITIKA
• Bán Zoltán András: Ködképek Derengő
• Schubert Gusztáv: Lapospart Zimmer Feri
• Békés Pál: A kergetőzés joga A miniszter félrelép
• Reményi József Tamás: Az osztrák beteg Hét év Tibetben
LÁTTUK MÉG
• Schubert Gusztáv: Az ikrek visszavágnak
• Ardai Zoltán: Holdfényszelence
• Békés Pál: Az Esőcsináló
• Békés Pál: A sakál
• Hungler Tímea: Az ördög ügyvédje
• Kömlődi Ferenc: Alien 4
• Tamás Amaryllis: Flubber – A szórakozott professzor
• Turcsányi Sándor: Titanic
• Turcsányi Sándor: Tudom, mit tettél tavaly nyáron
• Glauziusz Tamás: A jaguár

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Hullagyáros

Benke Attila

Accident Man – angol, 2018. Rendezte: Jesse V. Johnson. Szereplők: Scott Adkins, Ashley Greene, Amy Johnston. Forgalmazó: Sony. 101 perc.

 

A méltatlan módon elfeledett Blast of Silence-től vagy Melville klasszikusától, A szamurájtól a Léon, a profin és a Kill Billeken át az Atomszőkéig és a Vörös verébig a profi gyilkosokat bemutató filmek hősei minduntalan szembesülnek a megbízás és érzelmeik konfliktusával. A brit akciósztár és harcművész Scott Adkins (Vitathatatlan-széria) legújabb filmjében, a Hullagyárosban is megolvad a forgatókönyvet jegyző Adkins által eljátszott profi jégszíve megbízóinak nem túl nagy örömére. Bár az amerikai Jesse V. Johnson (Ököljog, A csomag) rendezte akciófilm újdonságokat nem hoz a műfajba, de faék egyszerűségű sztorija vizuális megvalósítása miatt igen szórakoztató.

A Hullagyáros bérgyilkosfilm Pat Mills és Tony Skinner Accident Man című képregényklasszikusát dolgozza fel, melynek hőse, Mike Fallon specialitásai a balesetnek álcázott gyilkosságok. Mike a Big Ray nevű mestere által vezetett szervezet tagjaként sebészeti pontossággal kivitelezi busás pénzzel jutalmazott merényleteit, profizmusának titkát pedig már a nyitójelenetben is a néző szájába rágják: egyik áldozatát sem tekinti embernek, legfeljebb trófeáknak, szelfik látványos díszletének. Ezért Adkins figurája akár a Blast of Silence főszereplőjét idéző nihilista antihőssé is válhatna, azonban egy nap megölik a jó ideje már leszbikus kapcsolatban élő egykori kedvesét, aki a férfi gyermekét hordozta szíve alatt. Mike nem hiszi el, hogy a tettesek egyszerű huligánok voltak, összeesküvést sejt, ezért megszegi a bérgyilkosok fő szabályát, és érzelmi alapon bosszúhadjáratot indít. A szálak pedig olyan emberekhez vezetnek, akikkel még a hűvös profi sem szeretett volna soha konfrontálódni.

A Hullagyáros legnagyobb erényei értelemszerűen akciójelenetei. Jesse V. Johnson szerencsére hozzáértő módon használja a vágóollót, és teret enged a Scott Adkins által nagy szakértelemmel kivitelezett csonttörő ökölharcoknak, melyeket jó érzékkel szórtak szét a cselekményben, így az utolsó nagyjelenetig hatásosak maradnak. Adkins és a szintén harcművész Amy Johnston karaktereinek végső párbaja pedig egyenesen pazar, katartikus bosszújelenetről lévén szó a vérrel sem fukarkodtak az alkotók. Emellett a sablonos fordulatokkal teletűzdelt bosszútörténetet Mike narrációja és a Guy Ritchie-t idéző klipesztétika mellett az a flashback-jelenetsor is feldobja, melyben megismerjük a főhős múltját, ahogy zöldfülű tinédzserből Big Ray közreműködésével a balesetnek álcázott gyilkosságok mesterévé válik. Így a Hullagyáros nyugodt szívvel ajánlott azoknak, akik a John Wickeken vagy a kortárs brit akciófilmeken (Kereszttűz) jól szórakoztak, és egy nem annyira képregényes, mégis jó képregényadaptációt szeretnének látni.

Extrák: Werkfilm, audiokommentár Scott Adkinsszel és Stu Smallal.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2018/04 64-65. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13626