KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
   1997/október
KRÓNIKA
• Muhi Klára: Zsurzs Éva

• Schubert Gusztáv: A rejtőzködő filmes Bresson-óramű
• N. N.: Robert Bresson filmjei
CYBERVILÁG
• Nádori Péter: Az ötödik elem Kamaszos báj sok lézerrel
• Tóth András György: Mézières és Moebius Képregénytől a filmig
• Kömlődi Ferenc: Túlélési stratégiák Douglas Rushkoff könyve
• Bíró Yvette: Szintről szintre Chris Marker-multimédia
• Nyírő András: „Emil” Ha elolvasta, tépje össze

• Forgách András: Iráni mesék Filmhét után
MAGYAR MŰHELY
• Sós B. Péter: Húzóágazat? Filmtörvény
• Bori Erzsébet: Diplomatafilm Beszélgetés Bereményi Gézával
TELEVÍZÓ
• Dessewffy Tibor: Kis Magyar Időutazás Rendszerváltó évek
• Dániel Ferenc: Színkép-sugárzás Spektrum TV
VIDEÓ
• Turcsányi Sándor: A szabad világ foglyai Michael Cimino filmjei
FILMZENE
• Fáy Miklós: Lengyel kapcsolat
FESZTIVÁL
• Róka Zsuzsa: Örömfilmfesztivál Ouagadougou
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Nem azok a fiúk Witman fiúk
LÁTTUK MÉG
• Báron György: A kaukázusi fogoly
• Bori Erzsébet: Ragyogj!
• Simó György: Ál-arc
• Turcsányi Sándor: Fedőneve: Donnie Brasco
• Békés Pál: Hullámsír
• Harmat György: Első csapás
• Csordás Lajos: Az elnök különgépe
• Tamás Amaryllis: Raszputyin
POSTA
• Jeles András: Nyílt levél Forgács Péternek
• Forgács Péter: Tisztelt Szerkesztőség!

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Balfácán

Sarodi Tibor

 

Íme Pierre Richard legújabb kalandja: egy cég vezérigazgatójának lánya, aki ugyanolyan kétbalkezes, mint a filmben Perrin néven szereplő kedvencünk, eltűnik valahol Mexikóban. A cég nyomozója hetekig hiába keresi. Ekkor jön a cég pszichológusának nagy ötlete: menjen Perrin – a nyomozóval (Gérard Depardieu játssza) – Mexikóba. Hiszen ő ugyanolyan peches, mint a vezér lánya, tehát ha ugyanazokra a helyekre elmegy, ahol a lány járt, hasonló balesetek áldozata lesz, és ez a sajátos „intuíció” a lány nyomára vezetheti. Mint sejtjük, oda is vezeti, olyan kalandokon keresztül, melyeket némi feje tetejére állított parapszichológia fűszerez. A történet színvonalához illő takarékosság jellemzi a helyszíneket és a poénokat. A két, egymáshoz nem illő, de egymást kiegészítő, és végül egymáshoz csiszolódó főhős történetének tanulsága: ahhoz, hogy ügyefogyott bősünk túlélje kalandjait, szükség van néhány jólirányzott pofonra, de a keményöklű profi sikeréhez is szükség lehet kiszámíthatatlan véletlenekre.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1984/06 52. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6417