KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
   1997/október
KRÓNIKA
• Muhi Klára: Zsurzs Éva

• Schubert Gusztáv: A rejtőzködő filmes Bresson-óramű
• N. N.: Robert Bresson filmjei
CYBERVILÁG
• Nádori Péter: Az ötödik elem Kamaszos báj sok lézerrel
• Tóth András György: Mézières és Moebius Képregénytől a filmig
• Kömlődi Ferenc: Túlélési stratégiák Douglas Rushkoff könyve
• Bíró Yvette: Szintről szintre Chris Marker-multimédia
• Nyírő András: „Emil” Ha elolvasta, tépje össze

• Forgách András: Iráni mesék Filmhét után
MAGYAR MŰHELY
• Sós B. Péter: Húzóágazat? Filmtörvény
• Bori Erzsébet: Diplomatafilm Beszélgetés Bereményi Gézával
TELEVÍZÓ
• Dessewffy Tibor: Kis Magyar Időutazás Rendszerváltó évek
• Dániel Ferenc: Színkép-sugárzás Spektrum TV
VIDEÓ
• Turcsányi Sándor: A szabad világ foglyai Michael Cimino filmjei
FILMZENE
• Fáy Miklós: Lengyel kapcsolat
FESZTIVÁL
• Róka Zsuzsa: Örömfilmfesztivál Ouagadougou
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Nem azok a fiúk Witman fiúk
LÁTTUK MÉG
• Báron György: A kaukázusi fogoly
• Bori Erzsébet: Ragyogj!
• Simó György: Ál-arc
• Turcsányi Sándor: Fedőneve: Donnie Brasco
• Békés Pál: Hullámsír
• Harmat György: Első csapás
• Csordás Lajos: Az elnök különgépe
• Tamás Amaryllis: Raszputyin
POSTA
• Jeles András: Nyílt levél Forgács Péternek
• Forgács Péter: Tisztelt Szerkesztőség!

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Men in Black – Sötét zsaruk a Föld körül

Fekete Tamás

Men in Black International – amerikai, 2019. Rendezte: F. Gary Gray. Írta: Matt Holloway és Art Marcum. Kép: Stuart Dryburgh. Zene: Chris Bacon és Danny Elfman. Szereplők: Chris Hemsworth (H), Tessa Thompson (M), Rebecca Ferguson (Riza), Rafe Spall (C), Liam Neeson (T). Gyártó: Columbia Pictures / Amblin Entertainment / Original Films. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 114 perc.

 

Az 1997-ben útjára indult Men In Black-sorozat az évtizednyi hiátus után érkező harmadik résszel már az egyértelmű fáradás jeleit mutatta: hiába próbálták meg feldobni a készítők az időutazás motívumával, a Tommy Lee Jones fiatalkori énjét játszó Josh Brolin szerepeltetésével, vagy a sorozattól ez idáig távol tartott melodramatikus hangnem beemelésével. A producerek a negyedik részhez a teljes reboot mellett döntöttek: szinte a teljes alkotógárdát lecserélték (egyedül az előző filmben feltűnt Emma Thompson térhetett vissza), és ezzel együtt teljesen új irányt jelöltek ki. Amint arra az alcím is utal, a két új ügynök kalandja New Yorkot elhagyva ezúttal világméretű hajszává válik: Párizs, London, Marokkó és Málta is helyszínként szolgál, mintha csak egy James Bond-filmet néznénk. A több műfajból összekevert, egyedi hangvételbe pedig minden eddiginél jóval több került az akcióból, miközben szinte teljesen eltüntették azt a sajátos humort, melynek nagy szerepe volt a sikerben – és legalább ekkora szerepe van az új film sikertelenségében.

Az egykor videoklipeket, majd jórészt akciófilmeket készítő rendező, F. Gary Gray (Az olasz meló, Halálos iramban 8.) a Csak lazán! után immár másodszor készített olyan folytatást, amelyet Barry Sonnenfeldtől vett át. Ám míg a Coen testvérek egykori operatőrének egyik titka a valódi és a látszatvilág sikeres párosítása volt, addig Gray csak egy nagyköltségvetésű videoklip-sorozatot tudott csinálni a Sötét Zsaruk küldetéséről. A két feketeruhás főszereplő, Tessa Thompson és Chris Hemsworth pedig leginkább szürkének tűnik – a földönkívüliek mellett ők is idegenek maradnak, nem csupán egymás előtt, de a nézők szemében is.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/07 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14179