KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
   1997/augusztus
KRÓNIKA
• Báron György: Bo Widerberg 1930–1997
• Schubert Gusztáv: Mitchum és Stewart

• Schubert Gusztáv: A démon fényképészei Privát Magyarország
• Varga Balázs: Élet-kép-regény Beszélgetés Forgács Péterrel
• Balassa Péter: Mintha és Az Gogol, Jeles és a hajléktalanok
• Jeles András: Méz és olaj
FESZTIVÁL
• Létay Vera: A pálmaligeten át Cannes ’97
• N. N.: A fesztivál díjai Cannes '97
• N. N.: Cannes Arany Pálmái
• N. N.: Magyar filmek díjai Cannes

• Kömlődi Ferenc: Sóhajok, könnyek, sötétség Dario Argento poklai
• Tanner Gábor: Mondd, hogy félsz A spanyol thriller
• Csejdy András: Egy szónak is száz a vége Intim részek
• Hahner Péter: Egy bűnbak védelmében Nixon
KÍNA
• Vágvölgyi B. András: Hongkongi nouvelle vague Wong Kar-wai
• Wostry Ferenc: Egymilliárd néző Tsui Hark
KRITIKA
• Bikácsy Gergely: Holdbéli Gaspard A nyár meséje
• Turcsányi Sándor: (V)érzés Féktelen Minnesota
FILMZENE
• Fáy Miklós: Morricone és fia
LÁTTUK MÉG
• Békés Pál: Extrémek
• Báron György: Fourbi
• Hungler Tímea: Meglesni és megszeretni
• Hirsch Tibor: Con Air – A fegyencjárat
• Takács Ferenc: Relic – Bestia
• Tamás Amaryllis: Anakonda
• Ardai Zoltán: Utánunk a tűzözön

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Todd Solondz A boldogságtól ordítani (Happiness) rendezője új filmjében is megmarad New Jersey paranoiás belvilágában: a faji, szexuális vagy társadalmi diszkrimináció áldozatairól forgat. Másik terve egy John Watersszel közös crazy film, amelyben megrendeznék egy-egy sokszereplős epizód elejét, majd filmet cserélnének.

 

*

 

René Clément 1960-as Ragyogó napfénye után ismét film készült Patricia Highsmith első Ripley-regényéből: a 2000. év egyik nagy Oscar-esélyesének tartott The Talented Mr. Ripley rendezője Anthony Minghella, Alain Delon egykori címszerepét Matt Damon játssza.

 

*

 

Van, aki szerint a Szellemkutya nem is annyira Jarmusch-film, mint inkább a zenét szerző Wu-Tang Clan óriásklipje. Most mindenesetre maguk a zenészek is filmezésbe fogtak, a Mihaszna élet (Trifle life) főhőse két sikerre áhítozó brooklyni rapper.

 

*

 

Cukamoto Sinyát (Gemini) követően újabb japán rendező-sztár készít kosztümös drámát a Meidzsi-korszakról. Tizenhárom évvel a Szerelmem, Max után Osmia Nagisza  ismét játékfilmet forgatott, a Gohatto címet viselő szamuráj-történetet december közepén mutatták be Tokióban. A Siba Rjótaro történelmi regényét feldolgozó alkotás főszerepeit neves japán színészek játsszák, többek közt Kitano Takesi, aki éppen Osimának köszönhette első filmszerepét a Boldog karácsonyt, Mr. Lawrence-ben.

 

*

 

Wim Wenders új filmje, az Egymillió dolláros hotel 2030-ban játszódó sci-fi, a főszerepben Mel Gibsonnal, aki egy rejtélyes öngyilkossági ügyben nyomoz a sötét és eső áztatta Los Angelesben. A film a U2 frontembere, Bono forgatókönyvéből készült, és Gibson produkciós cége, az Ikon finanszírozta.

 

*

 

A Tábornok nincs többé. Meghalt George Cambell Scott, alias „Patton tábornok”. A katonás külső, a legszigorúbb hollywoodi tekintet mögött azonban nem bürokrata, hanem kiváló karakterszínész lakozott. Amikor ezért a címszerepért 1971-ben Oscart kapott, visszaadta a díjat, mondván, nem kíván a „húsbemutató” részese lenni. Emlékezetes filmszerepei: Turgidson tábornok Kubrick Dr. Stangelove-jában, A delfin napjának professzora, Fagin és Scrooge két tévés Dickens-sorozatban.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2000/01 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2792