KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
   1997/június
KRÓNIKA
• Csantavéri Júlia: Ferreri halott

• Csejdy András: Egyedül nem egy Lost Highway – Útvesztőben
• Horváth Antal Balázs: Végtelen rosszullét David Lynch-portré
• Báron György: Az örökös háború korában Brigantik – VII. fejezet
• Schubert Gusztáv: Szépen égnek? Délszláv harcművészet
• Bakács Tibor Settenkedő: Utolérni Joszelianit Portrévázlat
• Kemény István: Hogy állunk a Gonosszal? Német filmek
• Landesz Tamás: A valódi humor fekete Beszélgetés George Táborival
LENGYEL FILM
• Pályi András: Másról, másnak, máshonnan Lengyel filmtavasz
• Bori Erzsébet: Nagyok a kispályán Dokumentumfilm: Kieslowski és a többiek
• Kovács István: Mozgóképrombolás Beszélgetés Jerzy Wójcikkal
MAGYAR MŰHELY
• Kövesdy Gábor: Krumplibogár és telehold Független Film- és Videófesztivál
• Bihari Ágnes: Távol Afrikától Beszélgetés El Eini Sonjával
• Muhi Klára: Nosztalgiaműhely, kevés illúzióval Beszélgetés Surányi Andrással és Vészi Jánossal
• Sós B. Péter: Pénzszerzők vagy szerzőtársak? Magyar producerek

• Bikácsy Gergely: Don Bábu és Szenyorita Ordas Egy regény Buñuelig
• Kovács Ilona: Casanova papagája A titokzatos tárgy
• Tillmann József A.: A kartéziánus bazilika Mozi-hatalom
• Almási Miklós: Égi háborúk Szatellit-Monopoly
KRITIKA
• Nádori Péter: Idegen Lucifer Gyilkos kedv
• Schubert Gusztáv: Mennyei békétlenség Az Út
LÁTTUK MÉG
• Bori Erzsébet: Mennyei teremtmények
• Simó György: Államérdek
• Hegyi Gyula: Két túsz között
• Tóth András György: Halálos tézis
• Hirsch Tibor: Sorvadj el!
• Ardai Zoltán: A nagy dobás
• Nevelős Zoltán: Balhé Bronxban
• Hungler Tímea: Esthajnalcsillag
• Tamás Amaryllis: Zűrangyalok
• Békés Pál: Egy igaz amerikai
• Takács Ferenc: Változások kora

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Toy Story 4.

Varga Zoltán

Toy Story 4 – amerikai, 2019. Rendezte: Josh Cooley. Írta: Stephany Folsom és Andrew Stanton. Kép: Patrick Lin. Zene: Randy Newman. Gyártó: Walt Disney Pictures / Pixar Animation Studios. Forgalmazó: Fórum Hungary. Szinkronizált. 100 perc.

 

Ritka bravúr, ha egy filmtrilógiában az egymást követő tételek emelkedő – nem pedig süllyedő – színvonalat mutatnak, ezért is tarthatjuk nagy becsben a Toy Story-trilógiát – túl azon, hogy első része polgárjogot szerzett az egészestés számítógépes animációnak, s megerősítette a gyártó stúdió, a nyolcvanas évek közepétől negyedszázadon át ragyogó teljesítményt nyújtó Pixar hírnevét. Amikor a Toy Story 3-ban a Woody sheriff és az űrhajós Buzz Lightyear figurái által vezetett játékkollekció új gazdára talált, s könnyes búcsút vettek a szemük láttára felnőtt Andytől, úgy tűnt, ennél kerekebb – és szívmelengetőbb – befejezést nem is kaphatott volna a sok viszontagságot átvészelt csipet csapat története.

A Toy Story 4 elkészítése ezért éppolyan szentségtörőnek (és fölöslegesnek) tűnt, mint amilyen egy Vissza a jövőbe IV lenne – ám a szkepszisre rácáfolt a stúdió, és a berkeiből kikerült folytatások zömével ellentétben az alapművekkel összemérhető animációval örvendeztették meg a közönséget. A bonyodalmakat a kis Bonnie eldobható villából fabrikált bicebóca játékfigurája indítja be, habár az igazi konfliktusok a belső vívódások köré épülnek. Woodynak előbb-utóbb döntenie kell, hogy gazdáját segítse-e mindenáron, vagy a magánzó pásztorlányka, Bo Peep játékfigurája oldalán kezdjen önálló „életet”. A le- és az elválás, az elszakadás és az összetartás dilemmájának megindító mozzanatai az előző részekből is ismerős érzelmi húrokat pendítenek meg, a Toy Story 4-ben így elsősorban a mellékszereplők és a helyszínválasztás jelentik az igazán vonzó nóvumokat. Bo Peep mindenkit „lejátszik” a vászonról, telitalálat az intrikusként feltűnő beszélő baba, Gabby Gabby és az őt szolgáló hátborzongató hasbeszélő-bábuk kompániája, Nyuszi és Kacsa kerge duója pedig pazar poénokkal dúsítja a vidámpark külső és a régiségbolt belső tereibe helyezett kalandokat.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/08 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14193