|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziEsküvő a toponFekete Tamás
Top End Wedding – ausztrál, 2019. Rendezte: Wayne Blair.
Írta: Miranda Tapsell és Joshua Tyler. Kép: Eric Muirray Lui. Zene: David
McCormack. Szereplők: Gwilym Lee (Ned), Miranda Tapsell (Lauren), Kerry Fox
(Hampton), Shari Sebbens (Ronelle), Huw Higginson (Trevor). Gyártó: Goalpost
Pictures. Forgalmazó: Cirko Film Kft. Feliratos.
113 perc.
Az esküvői vígjátékok többsége jellemzően háromfajta
konfliktust szokott használni: egy régi szerető megjelenését (Álljon meg a nászmenet!), az utolsó
pillanatban megfutamodó résztvevőt (Oltári
nő), vagy a népes rokonság sajátos viselkedéséből és kulturális hátteréből
adódó, áthidalhatatlannak tűnő ellentétet (Bazi
nagy görög lagzi). Az ausztrál őslakos Wayne Blair harmadik nagyjátékfilmje
úgy kezdődik, mintha a választottját az
oltár előtt faképnél hagyó lány története lenne, majd hamarosan úgy tűnik, hogy
a fehér vőlegény és az aboriginal menyasszony családja közti konfliktus adja
majd a humor forrását, ám végül hőseink útja mégis másfelé visz.
Az ügyvédi praxisából nemrég kirúgott fiatalembernek, és
az ellentétes karriert befutó, egy cég igazgatóságába frissen beválasztott
lánynak a gyűrű átadása után mindössze tíz nap áll rendelkezésére, hogy
egybekeljen. Csakhogy az ara anyja épp pár napja döntött úgy, hogy szó nélkül
faképnél hagyja férjét és ismeretlen helyre távozik. A jegyespárra így új
feladat hárul: az esküvő megszervezése helyett immár az örömanya
megtalálása a cél – és miközben a hirtelen döntés okán törik a fejüket,
akaratlanul is elbizonytalanodnak a házasság intézményét illetően.
A romantikus vígjáték fátyla alatt valójában egy súlyos kétségekkel és valódi
dilemmával megrakott film rejtőzik, középpontjában a hagyományok, identitás és
közösséghez tartozás kérdéseivel. A döntő pillanatban adott válasznak nem arra,
a műfajban unalomig ismert kérdésre kell választ adnia, vajon a szemben álló illető-e az igazi, hanem hogy a házasság
mennyire jelent szükségszerűen függetlenedést és elszakadást. Az Esküvő a topon nagy erénye, hogy
miközben ezeken elmélkedik, egy percig sem felejti el, hogy a meghívó mégiscsak
egy örömteli családi ünnepre szólt.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|