|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziPompon klubHuber Zoltán
Poms – amerikai, 2019. Rendezte: Zara Hayes. Írta: Shane
Atkinson és Zara Hayes. Kép: Tim Orr. Zene: Deborah Lurie. Szereplők: Diane
Keaton (Martha), Jacki Weaver (Sheryl), Celia Weston (Vicki), Alisha Boe
(Chloe), Pam Grier (Olive). Gyártó: Rose Pictures / Mad As Birds /
Entertainment One. Forgalmazó:
Szinkronizált. 91 perc.
Miközben a tinédzserek zsebpénzére hajtó komédiák egyre
érettebben kezelik a célközönségüket, a nyugdíjakra utazó geronto-vígjátékok Másnaposok-átiratoktól (Last Vegas), altáji bohózatokig (Nagyfater elszabadul) mintha
kételkednének az idősebb korosztály magasabb szellemi képességeiben. A
pomponlány-egyletet alapító hetven pluszos hölgyek filmje is olyan, mint amikor
valaki idegesítően lassan, kínosan artikulálva beszél egy nyálbuborékos
aggastyánhoz.
A dokumentumfilmezés felől érkező brit Zara Hayes megrázó
tényfeltáró alkotásaival ellentétben (Clothes
to Die For, Secrets in the Mist) ezúttal látványosan kerüli a mélyebb
vizeket, pedig magában a sztoriban bőven lenne potenciál. A napfényes nyugdíjas
otthon disztópikus börtönkomplexumokat idéző szeniorgettója legalább annyira
izgalmas lehetne, mint az idő formálta női test Hollywood környékén még mindig
tabuként kezelt kérdésköre. A sportfilmes klisékből és közhelyes
életbölcsességekből ácsolt film azonban épp csak a felszínen karolja az
időskori szexualitás és a társadalmi mellőzöttség nagyon is fontos problémáit.
Ha a szereplők egy-egy rázósabb témáról kezdenek beszélni, hirtelen váltással
azonnal visszaterelnek minket a kiszámítható panelek és harmatgyenge poénok
fertőtlenítőszagú purgatóriumába. Hiába a gagyit is méltósággal viselő Diane
Keaton vagy a mindig imádnivaló Jacki Weaver: nem a kiváló színészgárdán múlik,
hogy vészesen alulírt figurákba csak pillanatokra sikerül életet lehelni. A
forgatás ellenben láthatóan remek hangulatban telt, ami egy-egy pillanatra a
nézőre is átragad – ha másért nem is érte meg elkészíteni a filmet, legalább a
színésznők együtt dolgozhattak. Az egy másik, jóval messzebbre vezető probléma,
hogy ennél a forgatókönyvnél sokkal jobbat érdemeltek volna.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|