|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziPezsgő és macaronBaski Sándor
Place publique –
francia, 2018. Rendezte: Agnès Jaoui. Írta: Jean-Pierre Bacri. Kép: Yves
Angelo. Szereplők: Agnès Jaoui (Hélène), Jean-Pierre Bacri (Castro), Léa
Drucker (Nathalie), Kevin Azais (Manu), Héléna Noguerra (Vanessa). Gyártó: SBS
Films / Le Pacte. Forgalmazó: Cirko Film Kft. Feliratos. 98 perc.
Agnès Jaoui és
Jean-Pierre Bacri évtizedek óta dolgoznak együtt, nemcsak színészekként, de
forgatókönyvíró-párosként is. Alkotói kollaborációjukban a 2000-ben bemutatott Ízlés dolgával nyílt új fejezet, az írás
mellett Jaoui ekkor már a rendezést is vállalta, és ez a felállás azóta is
megmaradt. Öt közös filmjük mindegyike elhelyezhető a midcult drámák és az
értelmiségi vígjátékok határmezsgyéjén, és a témáik is állandóak – a
társadalmi-kulturális különbségek lebonthatóságának kérdése (Ízlés dolga), kapuzárási pánikban
szenvedő, öntelt művészek (Mint egy
angyal), problémás családi háttér (Au
bout du conte), hűtlenség, megcsalás (Beszélj
az esőről).
Az egyetlen nap
leforgása alatt játszódó Pezsgő és
macaron – egy feledhetetlen kerti
parti tételesen felmondja a páros összes kedvenc motívumát. A Párizs
melletti villában összegyűlő celebtársaság középpontjában ismét egy öregedéstől
és eljelentéktelenedéstől rettegő, egoista férfi áll (Bacri), aki megkeseríti
exfelesége (Jaoui), és az írói ambíciókat dédelgető lánya életét is. A partiban
részt vesznek az új idők új YouTube-sztárjai is, akik már teljesen más nyelvet
beszélnek, de a fővárosi vircsaftot idegenkedve figyelő vidéki szomszédok is
tiszteletüket teszik. A társasági vígjátékok hagyományainak megfelelően a
tucatnyi szereplő mindegyike fókuszba kerül egy-egy pillanatra, a sztárok
jelenlététől megrészegült pincérnőtől kezdve a fiatal szeretőn át a fontoskodó
producerig.
A Pezsgő és macaron személyessége vitathatatlan (a válás témájának
beemelésével a 25 éven át a magánéletben is egy párt alkotó Jaoui és Bacri a
saját kapcsolatukra is reflektálnak), ahogy a közhelyessége is.
Karakterdrámának túl felszínes, vígjátéknak nem elég bátor, annyira pedig sem a
főszereplők, sem a mellékalakok nem érdekesek, hogy megérje másfél órát
eltölteni a társaságukban.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|