|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziAz a nap a tengerpartonRoboz Gábor
On Chesil Beach – angol,
2017. Rendezte: Dominic Cooke. Írta: Ian McEwan (saját kisregénye alapján).
Kép: Sean Bobbitt. Zene: Dan Jones. Szereplők: Saoirse Ronan (Florence
Ponting), Billy Howle (Edward Mayhew), Emily Watson (Violet Mayhew), Adrian
Scarborough (Lionel Mayhew). Gyártó: BBC Films. Forgalmazó: Cinetel Kft. Szinkronizált. 110 perc.
A 2007-es Vágy és vezeklés sikerfilmje után tíz
évig egyetlen Ian McEwan-adaptáció sem készült, 2017-ben azonban mindjárt három
is, de csak az egyikhez kötődött a szerző annyira, hogy forgatókönyvírói
mellett produceri minőségben is részt vegyen az elkészítésében. A régóta Anglia
egyik nemzeti írójának számító McEwan azonos című kisregényén alapuló Az a
nap a tengerparton cselekményének központi része alig néhány órát ölel fel
egy fiatal szerelmespár életéből, amikor zökkenőmentesen lezajlott esküvőjüket
követően magukra maradnak egy szállodai szobában. Őszintén szeretik egymást,
nem lappanganak szörnyű titkok a felszín alatt, a nászéjszaka mégis
katasztrofálisan alakul, a történet ugyanis 1962-ben, röviddel a szexualitásról
való beszéd felszabadulása előtt játszódik, amikor a merev társadalmi
konvenciók még jóval több szinten hatottak bénítóan.
McEwan személyes
közreműködésének ismeretében cseppet sem meglepő, hogy a film nagyrészt
szorosan követi a forrásművet (még a könnyfakasztóbbra hangolt epilógussal sem
tér el tőle lényegileg), sőt a sok párbeszédes flashback-jelenettel izgalmasabb
élményt kínál, mint a fullasztóan hosszú leírásokra épülő kisregény. A brit
produkció sikere ugyanakkor annak is köszönhető, hogy a színház felől érkező
rendező, az elsőfilmes Dominic Cooke, és a főszerepekben brillírozó Saoirse
Ronan és Billy Howle a szerzőével egyenrangú munkát végez, így egy minden
ízében profi melodráma keretein belül tárgyalhatnak egy csak első ránézésre
anakronisztikus témát.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|