|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziMilliárdos fiúk klubjaJankovics Márton
Billionaires
Boys Club – amerikai, 2017. Rendezte: James Cox. Írta: Captain Mauzner. Kép:
James M. Muro. Zene: Joel J. Richard. Szereplők: Ansel Elgort (Joe), Kevin
Spacey (Levin), Taron Egerton (Dean), Emma Roberts (Sydney), Jeremy Irvine
(Kyle). Gyártó: Armory Films / Elevated Films. Forgalmazó: ADS Service. Feliratos. 108 perc.
Egy
film, amiből nem sikerült Kevin Spacey-t kiradírozni, így fatális áldozatául
esett a színész tavaly kirobbant zaklatási botránysorozatának. A Billionaire Boys Clubot fű alatt,
marketingkampány nélkül mutatták be a nyáron, és alig több mint 600 ezer dollárt
hozott be az amerikai mozikban. A jó hír az, hogy nem egy remekmű süllyedt el
méltatlanul a #Metoo-mozgalom hullámai közt, hanem egy középszerű, teljesen
feledhető tanmese a kapzsiság veszélyeiről, ami – főhőséhez hasonlóan – sokkal
többnek próbál tűnni, mint amennyire futja a képességeiből.
James
Cox író-rendező a mai napig börtönben ülő John Hunt történetét dolgozta föl,
aki a 80-as években adta ki magát üzleti zseninek, hogy gazdag kaliforniai
fiatalokat behülyítve építsen piramisjátékot – ám a rozoga konstrukció hamar a
fejére dőlt, és még két gyilkosságba is torkollt az ügy. A Billionaie Boys Club mintha a Wall
Street farkasa nyomdokain próbálna járni, de túl klisés, jellegtelen és
unalmas, hogy felvegye Scorsese tőzsdefilmjének eszelős ritmusát, és akár egy
pillanatra is átragassza a nézőre az eszelős luxus igézetét. Cox sem a gyors
felemelkedést, sem a menetrendszerűen érkező bukást nem képes átélhetően
bemutatni, inkább csak enerváltan illusztrálja az eseményeket, míg narrátorával
mindig kimondatja a nyilvánvalót, nehogy teljesen elveszítsük a kapcsolatot a
cselekménnyel. Egyedül a főszereplőinket megforgató idősebb svindler, Ron Levin
figurája emelkedik ki a kétdimenziós mezőnyből, de az is csak Spacey alakítása
miatt, akiről régóta tudjuk, hogy álmából felébresztve is bármikor eljátszik
egy manipulatív, de minden ízében elegáns szemétládát. Megmenteni persze ő sem
tudja a filmet az érdektelenségtől, de – ahogy egy igazi szélhámoshoz illik –
egy pillanatra legalább elhiteti, hogy talán kisülhet belőle valami.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|