|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziPeppermint – A bosszú angyala Benke Attila
Peppermint
– amerikai, 2018. Rendező: Pierre Morel. Forgatókönyv: Chad St. John. Kép:
David Lanzenberg. Szereplők: Jennifer Garner (Riley), John Ortíz (Beltran),
John Gallagher Jr. (Carmichael), Juan Pablo Raba (Diego Garcia). Gyártó:
STXfilms. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált.
102 perc.
A
#MeeToo-mozgalom árnyékában a Bosszúvágy
(1974) és a Köpök a sírodra (1978)
farvizén evező, jórészt női önbíráskodókat bemutató bosszúthrillerek (A bosszú angyala, 2017, A bosszú, 2018, Sötétben, 2018) reneszánszukat élik. Ezt az új hullámot lovagolja
meg az eredeti Elrabolva (2008)
alkotója, Pierre Morel a Peppermint: A
bosszú angyalával, amely sajnos csak árnyéka Morel korábbi, betonkemény
akciófilmjeinek. Riley férje és kislánya egy napon véres leszámolás áldozataivá
válnak. Habár a drogkartell-tag elkövetőket gyorsan kézre kerítik, a drogbáró
Diego Garcia közbenjárására a bíróság felmenti a bűnösöket. Az elkeseredett
Riley kiképezi magát, és őrült ámokfutásba kezd, hogy a konkrét gyilkosok és
korrupt törvényszolgák holttestein át végül eljusson a gengszterfőnökig.
A
főhősnőt alakító Jennifer Garner többek között az Elektra hősnőjeként és az Alias
című akciósorozatában bizonyította rátermettségét tíz évvel ezelőtt, és az idei
Peppermintben is felér az Elrabolva Liam Neesonjához. Ám Morel
művével ugyanaz a probléma mint a három évvel ezelőtti Gunmannel: pusztán az Elrabolva-sablon
elemeiből építkezik, és azon kívül, hogy ezúttal egy vasöklű és vasakaratú nő
az igazságosztó, semmi érdekeset nem tud felmutatni. Tisztességesen levezényli
a kötelező három felvonást lapos fordulatokkal, nem különösebben emlékezetes,
sőt az Elrabolva 3-éihoz hasonlóan
túl sok vágással tönkretett akciójelenetekkel, hozzá egy érdektelen,
egydimenziós antagonistával. Filmje magáról a bosszúról, az igazságszolgáltatás
és a morális igazság konfliktusáról sem tud eredetibbet állítani mint a 44 éves Bosszúvágy. Persze Coralie Fargeat A bosszúja sem eredetiségével nyűgözött
le, de legalább volt bátorsága az exploitation
túlzásaiba esni. A Peppermint
bátortalan ezen a téren, miközben mérföldekre van Fatih Akin hasonló történetű,
felkavaró Sötétbenjének
komplexitásától is.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|