|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziNevem ThomasKovács Gellért
My
name is Thomas – olasz, 2018. Rendezte és írta: Terence Hill. Kép: Roberta
Allegrini. Zene: Pino Donaggio. Szereplők: Terence Hill (Thomas), Veronica
Bitto (Lucia), Matt Patresi (Max), Francesca Beggio (Maria), Guia Jelo (Zia).
Gyártó: Paloma Productions / Vivi Film. Forgalmazó: Romis. Feliratos. 96 perc.
Kevés
olyan európai filmszínész van, aki annyira bízhat a magyarok szeretetében, mint
a jövőre 80 éves Mario Girotti, vagyis Terence Hill, aki legendás pofonosztó
párja, Bud Spencer, azaz Carlo Pedersoli emlékének ajánlva újra mozifilmet
forgatott – 1997 óta az elsőt. A nyitányban, amelyben Thomas motorjával
vándorlásra indul a spanyol sivatag felé, olybá tűnik, Hill összegezni készül:
már a felpakolásnál előkerül számos olyan kellék, amely összefonódott a
Spencer-Hill páros milliók által imádott életművével (sőt, Hill néhány önálló
sikerére is erős utalást kapunk), sőt az úticél is igen direkt célzás a duó
korai produkcióira, hiszen a legtöbb spagetti western arrafelé forgott annak
idején.
Ám a Nevem: Thomas sajnos nem akar
könnyed-könnyes humoros, szenior modorban verekedős búcsúmozi lenni – igazából
bunyót is csak nyomokban tartalmaz. Sokkal inkább valamiféle coelhos mélységű,
nehézkes tépelődés az élet értelméről, zavarba ejtően szentimentális vallási
jelenésekkel túlpingálva. Így hősünk hiába találkozik egy nehéz sorsú fiatal
tolvajlánnyal, Luciával – aki egyébként tökéletesen beleillene egy szokványosan
kedves Hill-limonádéba is –, ahogy lomhán, lényegi történés nélkül, szenvelegve
halad a befejezés felé a film, úgy lesz mind nyilvánvalóbb, hogy őt is
valamiféle biblikus szimbólumnak szánja a rendező. Persze mindez természetesen
nem árthat Terence Hill imidzsének – és ez cseppet sem ironikus megjegyzés. Egy
ilyen, nyilvánvalóan jó szándékú, ám nagyon rossz film (hattyúdal?) minden
bizonnyal képtelen ártani.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|