|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziAhol a gonosz lakikRoboz Gábor
El habitante – mexikói, 2018. Rendezte és írta: Guillermo Amoedo. Kép: Erwin Jaquez. Zene: Manuel Riveiro. Szereplők: Maria Evoli (Maria),
Vanesa Restrepo (Camila), Carla Adell (Ana), Gabriela de la Garza (Angélica).
Gyártó: Purgatorio. Forgalmazó: ADS Service Kft. Szinkronizált. 93 perc.
Bár
az uruguayi születésű Guillermo Amoedo közel tízévnyi felkészülés után rögtön
angol nyelvű egészestéssel, a The
Stranger rendhagyó vámpírfilmjével mutatkozott be 2014-ben, és azóta is
alkotótársi viszonyt ápol az indokolatlanul sokat foglalkoztatott Eli Rothtal,
második horrorját valamiért nélküle forgatta Mexikóban és alig ismert
színészekkel, a váltás pedig aligha tett jót rendezői pályájának. Az Amoedo
által forgatókönyvíróként is jegyzett Ahol
a gonosz lakik nyitányában három nő nekilát, hogy kirabolja egy egykori
szenátor villáját: végre rendezni akarják a tartozásukat, és még az sem jelent
számukra különösebb problémát, hogy a férfi és felesége otthon tartózkodnak. A
sima ügynek tűnő balhé ott kap gellert, hogy megtalálják a házaspár pincében
tartott kislányát, akiről hamar kiderül, hogy nem valamiféle szülői
perverzióból őrzik a külvilágtól elzárva, a magyarázat még ennél is súlyosabb.
A
filmet nézve rövid időn belül világos lesz, hogy Amoedo nem az ócska
ijesztgetések és a hatásvadász formai megoldások híve, ízléses kompozíciói és
lényegretörő cselekményvezetése úgy fél óráig bizakodásra adnak okot. Aztán
egyre nehezebb lesz elfojtani a kérdést, hogy egy végig egy térben játszódó,
fordulatokban kevéssé gazdag filmből miért hiányzik szinte teljes
mértékben a karakterábrázolás (leszámítva a bigott vallásos apa terrorját
bemutató, ezer más filmből ismerős flashbackeket), és hogy tulajdonképpen mi is
hivatott izgalmassá tenni a pofonegyszerű ördögűzős sztorit. Nem is az a
legnagyobb probléma, hogy a produkció Amoedo számára komoly visszalépés –
igazán az kínos, hogy idei munkája még Friedkin
negyvenöt éves klasszikusával szemben is látványosan alulmarad.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|