|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziVolt egyszer egy SzíriaBarkóczi Janka
Insyriated – belga-libanoni, 2017. Rendezte és írta: Philippe Van Leeuw. Kép: Virginie Surdej. Zene: Jean-Luc Fafchamps. Szereplők: Hiam Abbass (Oum Yazan), Diamand Bou Abboud (Halima), Juliette Navis (Delhani). Gyártó: Altitude 100 / Films Boutique / BE TV. Forgalmazó: Vertigo Média Kft. Feliratos. 85 perc. Az örökkévalóságba nyúló szíriai polgárháború
minden fájdalma és monotóniája egyetlen lakásba sűrűsödik. A szebb napokat
látott damaszkuszi otthon terei és tárgyai szinte ontják magukból a
kilátástalanságot és a szorongást. A kamera riadtan szalad szobáról szobára, és
mindenhol egykor harmóniában élő családtagokba és átmenetileg ide menekült
idegenekbe botlik, akik kényszerű egymásra utaltságban próbálják túlélni a
környéken zajló súlyos harcok átvonulását.
Philippe Van Leeuw, aki
operatőrből lett rendező, mesterien megalkotott, hosszú felvételekre komponálja
meg a kamarajáték jeleneteit, melyekből egyszerre árad a rendkívüliség és a
banalitás. A képfolyam a lakásban szinte teljesen magukra maradt nők körül
kering, akiket a régió ragyogó tehetségei formálnak meg. A tér és a történet
középpontjában a nálunk leginkább talán a Citromfából
ismert sztár, a ház kemény úrnőjét alakító izraeli arab Hiam Abbass áll, aki az
utolsó pillanatig ragaszkodik ahhoz, amit egy élet kemény munkájával
megteremtett. A szikár vonású Abbass minden rezdülése végsőkre elszánt és
hiteles, benne egy érett, nagy színésznőt látunk a karrierje csúcsán. A pályája
elején álló fiatal libanoni díva, Diamand Bou
Abboud szintén a szemünk előtt, megrázó módon válik egyik pillanatról a másikra
törékeny kamaszlányból traumatizált asszonnyá.
A konyha, nappali és hálószoba falai közé szűkült
világba kintről csak az átrepülő helikopterek, robbanások és gépfegyverek zaja
szűrődik be, mégis minden pillanatban érezzük a veszély valóságát. Bár a Volt egyszer egy Szíria távolról sem
tökéletes film, a zenehasználat például olykor tolakodó és keresett, mégis
jeges kíméletlenséggel villant fel valamit abból a borzalomból, mely a lakásban
és a lakáson kívül élőket egyszerre nyomasztja.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|