|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziFűrész: Újra játékbanKovács Marcell
Jigsaw – amerikai, 2017. Rendezte: Michael és Peter Spierig. Írta: Pete Goldfinger és Josh Stolberg. Kép: Ben Nott. Zene: Charlie Clouser. Szereplők: Matt Passmore (Logan), Callum Keith Rennie (Halloran), Hannah Emily Anderson (Eleanor), Tobin Bell (Jigsaw). Gyártó: Serendipity Productions / Twisted Pictures. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 92 perc. A Fűrész-sorozat
az elmúlt évtized meghatározó horrorsikere volt, a 2004-ben bemutatott első
film meglepően jó fogadtatása hatására sűrű egymásutánban hat folytatás
készült. A legutóbbi Fűrész 3D után
joggal érezték úgy a gyártók, hogy a legvégső fájdalmas nyögést is kipréselték,
az utolsó vércseppet is kifacsarták a projektből, és lezárták a szériát.
Eltelt közben néhány év, a mai mozis
időszámításban szinte egy örökkévalóság, és láss csodát, itt az újabb Fűrész film, egy következő folytatás,
ami a hosszabb szünet miatt egy új kezdet is. A horror, sci-fi területén jártas
Spierig fivérek (Daybreakers – A vámpírok
kora, Időhurok) a rendezők, a
forgatókönyvért felelős Goldfinger és Stolberg is tapasztalt szakemberek,
munkájuk gyümölcse mégis fantáziátlan, unalmas és erőltetett. Nyolcadik
alkalommal azért csak szükség lett volna némi vérfrissítésre, de a recept a
szokásos. Most is szűkös helyiségben összezárt idegenek küzdenek az életükért
betegesen agyafúrt próbatételek során, miközben a másik történetszálon a
szintén levegőtlen kórbonctani laborban folyik a nyomozás a megcsonkított
áldozatok gyilkosa után. El se hinné az ember, a sorozat kulcsfigurája, a „Kirakós
gyilkos” már a harmadik rész óta halott, de ezúttal is felbukkan természetesen,
nélküle nincs Fűrész. Nem csak Tobin
Bell, de a többi kötelező hozzávaló is mind kipipálva: a szado-mazo
hajlamainkra és félelmeinkre építő kínzóeszközök, a klausztrofóbiánkat
kihasználó rendezői megoldások mind régről ismerősek, ráadásul ezúttal talán kevésbé
is megrázóak.
Minden filmes franchise dilemmája ez:
hogyan lehet az újdonság erejével hatni, ha közben az elvárásoknak is meg
akarunk felelni. Láttunk már rá példát, hogy ez sikerült. Most nem.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|