|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziSokkal több, mint testőrLovas Anna
The Hitman’s Bodyguard –
amerikai, 2017. Rendezte: Patrick Hughes. Írta: Tom O’Connor. Kép: Jules O’Loughlin.
Zene: Atli Örvarsson. Szereplők: Ryan Reynolds (Bryce), Samuel L. Jackson
(Darius), Salma Hayek (Sonia), Gary Oldman (Dukovich), Elodie Young (Amelia).
Gyártó: Millennium Films / Skydance Media. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 118 perc.
A Deadpool pofátlan anti-szuperhősének hatalmas sikerű alakítása óta
felfelé ívelő, ám a „tripla A-besorolású” sztárstátusznak még csak sarokról
integető Ryan Reynolds és a „mothefucker”-t saját nyelvként használó Samuel L.
Jackson leszerződtetése a Sokkal több
mint testőrbe a maximum volt, amit a produkciós cég tehetett a filmért.
Kár, hogy ennél több nem nagyon történt az ausztrál Patrick Hughes (Red Hill,The Expendables 3.)
akciófilm-rendező idei nagyjátékfilmjében.
Önparódiának (is) szánt,
eltúlzott akciójelenetek és nevetségessé tett romantika kíséri két
főszereplőnket; a rakétavetők között könnyűszerrel átszlalomozó,
pofátlanságában is szerethető bérgyilkost, és a védelmére állított hajdani
elit-, ám mostanra lecsúszott testőrt. Kettősük egy fehérorosz diktátor gyilkos
hadjárata elől menekülve szelik át Európa nyugatibb felét: miközben
megpróbálják néhol tényleg nevettető, néhol inkább csak kínos poénok között nem
kinyírni egymást, közösen megválaszolják az élet nagy kérdéseit, legyen szó
erkölcsről, a jó és a rossz viszonyáról, vagy a szerelemről. Persze sosem túl
komolyan, nehogy elbillenjen a mérleg nyelve a minidrámák felé az akció
helyett, plusz a film készítői a korlátozott költségvetést kihasználva a létező
összes, emberi transzportálásra alkalmas eszközre ráültethessenek egy
kaszkadőrt, aki karambolozik, zuhan, robban, vagy éppen motorcsónakon száguld
végig az amszterdami kanálisokon. Bár a Ryan Reynolds és Samuel L. Jackson
között meglepően jól működő kémia végig kitart a majdnem kétórás játékidőn, még
ez a se veled-se nélküled bromance sem segít megfeledkezni a semmitmondó
történetről, a jelentéktelen mellékszereplőkről (kivéve talán a bérgyilkos
feleségét alakító Salma Hayeket) és a bugyuta humorról.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 2 átlag: 7.5 |
|
|
|
|