|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziAtomszőkeHerpai Gergely
Atomic Blonde – amerikai,
2017. Rendezte: David Leitch. Írta: Anthony Johnston képregényéből Kurt
Johnstad. Kép: Jonathan Sela. Zene: Tyler Bates. Szereplők: Charlize Theron
(Broughton), James McAvoy (Percival), Sofia Boutella (Delphine), Bill Skarsgard
(Merkel), Sam Hargrave (Gascoine). Gyártó: 87Eleven / Closed on Mondays.
Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált.
115 perc.
Charlize Theron kőkemény
kémfilmje, a részben Budapesten forgatott Atomszőke
fényében még a legbrutálisabb Daniel Craig-féle James Bond-filmek is Hamupipőkének
számítanak. Miközben hősnője, Lorraine Broughton kifinomultságban és
eleganciában még Bondot is lepipálja, sokkal keményebb akciójelenetekben vesz
részt – ami nem meglepő, tekintve, hogy David Leitch, a John Wick társrendezője állt be a kamerák mögé. Leitch mindjárt a
film legelején egyértelműen értésünkre hozza, hogy milyen filmre számíthatunk:
egy ‘89-es archív felvételt láthatunk, amelyben Ronald Reagan elnök a berlini
fal előtt éppen az azóta híressé vált beszédét mondja fel, amelyet megszakít
egy nagy, neonzöld betűkkel írt felirat: „ez nem az a történet.” Alternatív
történelemről lenne szó? Korántsem, pusztán arról, hogy a berlini fal története
mindössze a háttere ennek a kémtörténetbe oltott, ízig-vérig akciófilmnek – a
szó konkrét értelmében is, mivel bőven folyik vér a filmben: Charlize Theront
sem kímélik benne és ő sem irgalmaz ellenfeleinek.
Talán a film egyetlen
hiányossága a The Coldest City című
Anthony Johnston-képregényből eléggé nagy vonalakban adaptált történet (brit
ügynöknő vadászik Berlinben egy orosz kettős ügynökre és egy létfontosságú
ügynöklistára), amely az írók legnagyobb igyekezete ellenére sem marad több
mint egyfajta váz, amely a hajmeresztő akciójeleneteket összeköti. Bár nem
olyan vázlatos, mint a John Wick faék
egyszerűségű története, fordulatok, árulások bőven akadnak benne, de Broughton
meséje már ismerős a kémfilmekben ezerszer felhasznált motívumokból. Az Atomszőke bátor, vad, brutális és
gyakran logikátlan, Charlize Theron azonban mégis igazi „killer queen” benne: a
műfaj rajongóinak mindenképpen ajánlott.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 2 átlag: 6.5 |
|
|
|
|