|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziMinden, mindenPethő Réka
Everything, Everything –
amerikai, 2017. Rendezte: Stella Meghie. Írta: Nicola Yoon regényéből J. Mills
Goodloe. Kép: Igor Jadue-Lillo. Zene: Ludwig Göransson. Szereplők: Amandla
Stenberg (Maddy), Nick Robinson (Olly), Anika Noni Rose (Pauline), Ana de la
Reguera (Carla). Gyártó: Alloy Entertainment. Forgalmazó: Forum Hungary. Szinkronizált. 96 perc.
A „súlyosan beteg tini
szerelmes lesz” egyre duzzadó hullámát lovagolja meg a Nicola Yoon bestseller
regénye alapján készült Minden, minden,
ám félúton inkább kiszáll belőle, és más vizekre evez. A történet szerint a 18
éves Maddy olyan betegségben szenved, amely miatt allergiás a világon szinte
mindenre, ezért csak úgy maradhat életben, ha az otthonában sterilizált közeget
teremtenek, amelyet sosem hagyhat el. Ám a szomszédba beköltözik Olly, a
problémás családban élő kamaszfiú, akivel chatelni kezdenek, majd annak rendje
szerint egymásba is szeretnek: így Maddy számára az élet, amelyben eddig
létezett, többé nem lehet kielégítő.
A végtelenül középszerű,
ám tisztességesen olvasmányos alapregénynek hű adaptációja lett Stella Meghie
filmje, nem próbál semmi mást tenni azon kívül, hogy eseményről eseményre
visszamondja a cselekményt. Ha a második filmes rendezőnőt valami motiválta,
akkor az az lehetett, hogy ne legyen túl szirupos a kezei közül kikerülő
alkotás. Ennek eredményeképpen a katartikus, döntő pillanatok is teljesen
érzelemmentesen hagyják a nézőt, megalapozatlanok és kidolgozatlanok: amikor például
Maddy az életét kockáztatva kiront a házból, mert Olly összetűzésbe kerül az
apjával, értetlenül állunk a dráma előtt.
Az óvatoskodó és visszafogott
film legnagyobb hibája, hogy a tini célközönség lelki épségének védelmében egyetlen
olyan probléma felvázolásába sem áll bele, amelyekre megoldást kínálva talán
segítséget nyújthatna egy hasonló helyzetben élő kamasznak: a családját
verbálisan és fizikailag is bántalmazó apa, vagy a pszichésen súlyosan sérült
anya mindössze elmaszatolva kerülnek át a filmbe. A Minden, minden így nem más, mint megkövesedett külső burok, melyből
a belső tartalom rég eliszkolt.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 3 átlag: 4.67 |
|
|
|
|