|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
DVDOuija: A gonosz eredeteSoós Tamás Dénes
Ouija: Origin of Evil –
amerikai, 2016. Rendezte: Mike Flanagan. Szereplők: Annalise Basso, Lulu
Wilson, Elizabeth Reaser. Forgalmazó: Universal. 99 perc.
Az Ouija: A gonosz eredete a kortárs horrorfilm egyik érdekes
anomáliája. Papíron csupán egy ésszerű gazdasági vállalkozás – az ötmillióból
százat csináló Ouiját nem lehetett
nem folytatni –, mégis a legélvezetesebb műfaji retrózás a Démonok között óta. Mike Flanagannek sikerült az, ami az Annabelle-nek nem: érdekesen gondolta
tovább egy főgonosz eredetmitológiáját, és az Alagúttal ígéretesen kezdődő, az Oculusszal és a Hush-sal
pedig még izgalmasabban folytatódó rendezői életművet sem nullázta le. Az első Ouija még egy meglehetősen sablonos
tinihorror volt, amit nem elég, hogy egy társasjátékra alapoztak, de még a
horrort is kifelejtették belőle. Stiles White képes volt földalatti átjáróban
arrébb tolt bevásárlókocsival riogatni a nézőt, és ha valami frappáns ötlete támadt,
mint például fogselyemmel bevarrni a vagány csaj száját, a tinibarát
korhatárbesorolás miatt abból is kivágta a lényeget. Jól jelzi Flanagan
stílusérzékét, hogy ő a nevezett szájbevarrásból már a Poltergeist fürdőszobai nagyjelenete előtti főhajtást rendez. A gonosz eredete vállaltan oldszkúl
rém-üldözés, tulajdonképpen Az elcserélt gyermek és Az ördögűző ötletes homázsa, melyben a megszállt kislány és a
férjét gyászoló anya segítségére egy szintén megözvegyült pap siet (az E.T. egykori Elliottja, Henry Thomas).
Flanagan nemcsak a történetben, de vizuálisan is a hetvenes éveket imitálja az
áttűnésekkel, a variózással, vagy az elő- és a hátteret is fókuszban tartó
operatőri munkával, amely a lakást hosszú beállításokban bekóborló
kamerakezeléssel szögeli be a házba nézőjét. A gonosz eredete a váratlan hanghatások ideiglenes sokkját hosszú
távú szorongásra cseréli, amin csak az enyhít a fináléban, hogy a történet
logikájából nem következő fordulatokat is be kellett iktatni, hogy eljussunk az
első filmben kijelölt végponthoz. A játékidő nagy részében azonban Flanagan
felülemelkedik a korlátokon, és úgy keveri az előre leosztott lapokat, hogy
abból egy eredetiséggel aligha vádolható, technikailag viszont lenyűgöző
horrorfilm születik, amelyben Lulu Wilson bociszemű, démonlakta kisszösziként
Linda Blairével felérő alakítást nyújt. Egy biztos: másfél órás
termékelhelyezés sosem volt még ennyire élvezetes.
Extrák: Kimaradt jelenetek,
werkfilm, Mike Flanagan audiokommentárja.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 10 átlag: 7.5 |
|
|
|
|