|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziSzexkempingBaski Sándor
Renesse
– holland, 2016. Rendezte és írta: Willem Gerritsen. Kép: Marc Van Acker.
Szereplők: Niek Roozen (Bas), Martijn van Eijzeren (Luca), Simon Kindermans
(Daniel), Sam Doeats (Thijs), Yasmin Karssing (Rosalie). Gyártó: Marmalade
Films / TDMP / Lion Film Productions. Forgalmazó: ADS Service. Szinkronizált. 90 perc.
Nem
csak az újszülöttnek, a kamasznak is minden vicc új, pláne ha olyan történelem
előtti filmben hangzik el, mint a 18 éve bemutatott Amerikai pite. A hormonok által sújtott fiatalok szexuális
ébredezéseit a fősodorbeli tinivígjátékokban megszokottnál nyíltabban és
infantilisabban bemutató komédia persze ma is megtalálná a célközönségét, de a
formulát érdemes – elsősorban anyagi megfontolásokból – időről időre az új
generáció igényeihez hangolni.
A
poszt Pite-időszak első nemzeti
mutációi, mint a német Hangyák a gatyában
(2000), Csajok a csúcson (2001) vagy
a magyar Tibor vagyok, de hódítani akarok
(2006), még nem léptek fel ilyen igénnyel, de talán meglepőbb, hogy a holland Szexkempingben sincs semmi olyan, amit
ne láthattunk volna már korábban – a legkevésbé sem lenne meglepő, ha
kiderülne, hogy a forgatókönyv nem mostanában, hanem még a műfaj nagy
reneszánszakor, az ezredforduló idején készült. A négy főszereplő négy
típuskarakter (a jólelkű, de félénk szerelmes, a nagydumás lúzer, illetve a
különc geek egy magának való és egy extrovertált verzióban), a
helyszínválasztás esetleges (diákszállótól kollégiumon át zenei fesztiválig
bárhol játszódhatna a történet), az alapkonfliktus (a szüzesség
nyári szünetre ütemezett elvesztése) pedig szavatolja az epizodikus felépítést,
a kínos szituációkat, a Móricka-viccekbe illő poénokat és a happy endet.
A
film létezésének egyetlen mentsége az lehetne, ha hűen a magyar címéhez, a
megszokottnál merészebben nyúlna a témájához, reflektálva akár arra is, hogy
miként változik a kamaszok viszonya a szexhez az okoseszközök korában. A Szexkemping ehhez képest, a vége főcím
utáni képsorokat leszámítva, olyan szemérmes, mintha nem is Hollandiában, hanem
az NDK-ban készült volna a 80-as években.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 11 átlag: 5.18 |
|
|
|
|