|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
DVDAz élet áraBenke Attila
Eye in the Sky – angol,
2015. Rendezte: Gavin Hood. Szereplők: Helen Mirren, Alan Rickman, Aaron Paul.
Forgalmazó: MediaPro. 105 perc.
A globális terrorizmus
immáron a nyugati világ egészére kiterjedt, hiszen az öreg kontinenst sem
kíméli, ezért a terrorizmus elleni harc még égetőbb kérdés, mint a kétezres
évek Bush-adminisztrációjának idején volt. Roppantmód ellentmondásos és kényes
terepe ez a világpolitikának. A fanatikusok elleni hadjáratok közben fellángol
a xenofóbia, és sokszor ártatlan civilek esnek a katonai akciók áldozatául.
Erről a kérdéskörről
elmélkedik a Kathryn Bigelow dokumentarista háborús filmjére, a Zero Dark Thirtyre emlékeztető Az élet ára is, a tíz éve a Tsotsival a világhírbe katapultáló (és
azóta többek között a Kiadatást, az X-Men kezdetek: Farkast jegyző) Gavin
Hood rendező új munkája. Egy radikalizálódott brit állampolgár megöli Katherine
Powell ezredesnő (Helen Mirren) kollégáját. Az angolszász katonai hírszerzés
kideríti, hogy a dzsihadista Kenyában újabb merényletre, egy öngyilkos akcióra
készül, így az angol és amerikai vezetők a célpont likvidálása mellett
döntenek. Azonban az akció napján ártatlan kenyérárus kislány tűnik fel a
célépület mellett, és a személyes revánsvágy miatt elvakult Kathrine-nek és
társainak mérlegelnie kell, hogy feláldozzák-e a gyermeket több száz ember
megmentése érdekében.
Jóllehet itt-ott kicsit
szentimentálisabb a sztori, Az élet ára
feszült thrillerként és súlyos morális kérdéseket feszegető drámaként is
működik. Eleve szembetűnő és elgondolkodtató, hogy a döntéshozók a valóság
képeit felülnézetből, egy monitoron keresztül látják, mintha legalábbis videójáték
pixelkaraktereivel, és nem hús-vér emberekkel játszanának. Ám ami a pilótának
csak egy botkormány-mozdulat, az egy család számára iszonyú veszteség lehet.
Az élet ára szomorú különlegessége,
hogy itt játszotta el utolsó filmszerepét Alan Rickman.
Extrák: Semmi.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 5 átlag: 5.8 |
|
|
|
|